وزیر پیشنهادی وزارت صنعت با بیان اینکه از سیستم بانکی توقع بیشتری داریم، گفت: امید است با همکاری رئیس کل بانک مرکزی مشکلات و مسائل این حوزه رفع شود.

از سیستم بانکی توقع بیشتری داریمبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در بیست و نهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه از سیتم بانکی کشور توقع بیشتری داریم، گفت: امید است با همکاری رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و دارایی آینده و دیگر مسئولان مشکلات و مسائل این حوزه رفع شود.

وی افزود: به نمایندگان بخش خصوصی ایران، اعتقاد داریم و درخواست ما نیز این است که تلاش شود که اتاق بازرگانی با کمترین مداخله دولت، بیشترین حضور بخش خصوصی واقعی کشور اداره شود.

 شریعتمداری با بیان اینكه نمایندگان بخش خصوصی اعتقاد راسخ داریم، افزود: تلاش می کنیم تا اتاق‌ها با کمترین مداخله دولت و بیشترین حضور بخش خصوصی اداره شود، همچنین مهمترین مشکل بخش صنعت، برون زایی و تعداد زیاد قوانین و مقررات است.

وزیر پیشنهادی صنعت عنوان كرد: مشکل ترازنامه ای و نبود کفایت سرمایه از جمله معضلات نظام بانکی است و باید در جهت رفع آنها گام های عملی برداشته شود.

شریعتمداری بیان كرد: در گذشته ۶.۴ میلیارد دلار واردات به صورت مستقیم از سوی دولت انجام می شد که در دولت هشتم به ۵۰۰ میلیون دلار کاهش یافت.

 وی تصریح کرد: اگر به دنبال واگذاری تصدی گری های دولتی هستیم، باید واگذاری ها واقعی باشد و به بخش خصوصی واقعی محول شود.

شریعتمداری در پایان تاکید کرد: در بخش خصوصی از جمله اتاق اصناف  بیش از 2.5 میلیون واحد صنفی ثبت شده و  اگر این مجموعه ها اراده کنند، از تولید ملی حمایت می شود.

انتهای پیام/

نبود کفایت سرمایه از جمله معضلات نظام بانکی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار