رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قیمت اعلام شده از سوی بانک شهر هنوز مورد تایید شهرداری قرار نگرفته، چراکه شهرداری دوست دارد به قیمت بیشتری این دو مجموعه را به فروش برساند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه سیصد و شصت و هفتیمن جلسه علنی که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین میزان بدهی های شهرداری تهران، اظهار داشت: براساس آمار ارائه شده از سوی معاون شهردار، میزان بدهی‌های شهرداری حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: همچنین میزان مطالبات شهرداری از دولت نیز بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به آخرین آمارها در خصوص میزان دارایی و املاک شهرداری تهران گفت: میزان دارایی‌ها و املاک شهرداری در این ۱۲ سال به ۲ برابر افزایش یافته است.

چمران با بیان اینکه در سال های اخیر درآمدهای پایدار شهرداری‌ها تغییرات زیادی داشته است، تصریح کرد: دولت لایحه‌ای را به مجلس ارائه داده که براساس آن عوارض از درآمدهای پایدار شهرداری حذف و به مالیات تبدیل می شود، به گونه‌ای که عوارض محلی و شهری به خزانه دولت واریز و شهرداری‌ها برای گرفتن این پول‌ها باید منتظر مجوز استانداری‌ها باقی بمانند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدواریم این لایحه اصلاح شود، چراکه در دوران گذار که مدیریت فعلی رفته و مدیریت بعدی مستقر می‌شود، شاهد اتفاق بدی در این خصوص خواهیم بود.

چمران با اشاره به آخرین وضعیت واگذاری شهروند و شهر آفتاب به بانک شهر، افزود: یک کمیسیون از اعضای شورا تشکیل شده و همچنین ۶ نفر کارشناس رسمی از بانک شهر و شهرداری برای کار کارشناسی و قیمت‌گذاری شهروند و شهر آفتاب انتخاب شده‌اند.

وی ادامه داد: این ‌کارشناس ها رقم ۳ هزار میلیارد تومانی را قیمت‌گذاری کردند که هنوز مورد تایید شهرداری قرار نگرفته، چراکه شهرداری دوست دارد به قیمت بیشتری این دو مجموعه را به فروش برساند.

انتهای پیام/

شهرداری بیش از 19 هزار میلیارد تومان از دولت مطالبه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار