در این دیدار که در آن رئیس حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان و مولوی عبدالرحمن رحمانی وکیل و نماینده مردم ولایت بلخ در ولسی جرگه نیز حاضر بودند، پیرامون اوضاع در کشور و منطقه بحث و گفتگو صورت گرفت.

دیدار جنرال دوستم با انوار الحق احدی در ترکیهبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  معاون اول ریاست جمهوری حضور انوار الحق احدی را در منزلش خیر مقدم گفته یاد آور شد که نگران وضعیت نا بسامان کشور عزیزم هستم و برای آوردن بهبودی در اوضاع افغانستان اندیشه می کنم و تلاش می ورزم.

دوستم در این دیدار وضعیت امنیتی در کشور را قابل تأمل دانسته گفت که نبود راهکار مناسب در نهاد های امنیتی و ناهماهنگی در این زمینه، سبب شده است که اوضاع روبه وخامت نهاده و ثبات در کشور را آسیب برساند.

هردو طرف سیاست های ناکارامد و ناسنجیده رهبری حکومت را انتقاد کرده یاد آور شدند که این سیاست ها سبب بروز بحران بی اعتمادی در میان مردم شده و مردم را از کنار نظام دور ساخته است.

در این دیدار در پیش گیری سیاست روشن و مشخصی در قبال دشمن، و آوردن اصلاحات در رهبری نهادهای امنیتی، و برخورد قاطع با دشمن تأکید کرده خاطر نشان کردند که ادامه وضعیت جاری در افغانستان، اطمینان خاطر دوستان بین المللی ما را در مورد پیشرفت اوضاع و آینده کشور خدشه دار می کند.

به نوشته اسپوتنیک، اسپوتنیک دوستم و انور الحق احدی تاکید کردند که ثبات و صلح در افغانستان زمانی بخوبی برقرار شده می تواند که وحدت ملی و همبستگی ملی در میان باشنده گان آن اعاده گردد و این وحدت در جهت تأمین صلح و قطع جنگ در کشور سمت و سو داده شود.

 انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار