اطراف دریاچه گهر با کمک محیط بانان و دوستداران طبیعت از زباله پاکسازی شد.

جمع آوری زباله های اطراف دریاچه گهربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه گفت : با همکاری نیروهای سپاه، روحانیت ومحیط بانان زباله های حاشیه دریاچه گهر جمع آوری شد.

احمد گودرزی افزود: با هدف فرهنگ سازی و ترغیب گردشگران در حفاظت از دریاچه گهر، حاشیه این دریاچه زیبا و کوهستانی پاکساز ی و زباله های جمع آوری شده به خارج از منطقه حفاظت شده منتقل شد.


دریاچه گهر ملقب به نگین زاگرس یک دریاچه کوهستانی در ایران است که در میان رشته‌کوه اشترانکوه در استان لرستان با ارتفاع ۲۳۵۰ متر از سطح دریا واقع شده است

این دریاچه در منطقه حفاظت شده اشترانکوه بین بخش زز و ماهروی الیگودرز و دورود قرار دارد این دریاچه که به «نگین اشترانکوه» معروف است به سبب نداشتن راه ماشین رو تا حد زیادی از خرابی و آلودگی به دست انسان به دور مانده‌است. سالانه در حدود ۷۰٬۰۰۰ گردشگر اقدام به بازدید از این منطقه می‌نمایند.

گهر به احتمال زیاد در اثر وقوع زمین لرزه‌ای بزرگ به وجود آمده‌است. این دریاچه بر روی گسل اصلی امروزی زاگرس قرار دارد. بنابراین احتمالاً در اثر جنبش گسل و رویداد یک زمین لغزش سنگ ریزش تشکیل شده‌است.

گهر شامل ۲ بخش به نام‌های گهر بزرگ (کله گهر) و گهر کوچک (کره گهر) است. دریاچه گهر بزرگ حدود ۱۷۰۰ متر درازا و ۴۰۰ تا ۸۰۰ متر پهنا و ۴ تا ۲۸ متر ژرفا دارد.


انتهای پیام/پ

 آزاد شدن بازدید از دریاچه گهر نگین اشترانکوه آزاد شدن بازدید از دریاچه گهر نگین اشترانکوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.