نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از مطرح شدن موضوع جاده‌سازی و تغییرکاربری منطقه حفاظت شده اشترانکوه با رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست قرار شد این موضوع توسط ابتکار مورد رسیدگی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛کیان پور گفت: صبح امروز در یک تماس تلفنی موضوع تغییر کاربری منطقه حفاظت شده اشترانکوه با ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور مطرح شد.

وی افزود: در این تماس تلفنی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد که نه هیچ مجوزی برای تغییر کاربری منطقه اشترانکوه به کسی داده‌ایم و نه اجازه دخل و تصرفی در آنجا داده شده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس بابیان اینکه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شخصاً موضوع را پیگیری می‌کند، گفت: در این گفت‌وگو ابتکار تأکید کرد که منطقه اشترانکوه همچنان باید منطقه حفاظت‌شده بماند و اجازه هیچ‌گونه دخل و تصرفی داده نمی‌شود.

کیان پور نماینده مردم دو رود و ازنا پیش از این نیز ضمن مخالفت از هرگونه تغییر کاربری و جاده‌سازی در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه، گفت: با هرگونه دخل و تصرف در حوزه استحفاظی اشترانکوه باهدف احداث جاده دسترسی به دریاچه گهر مخالفیم و سازمان حفاظت محیط‌زیست در قبال مناطق حفاظت شده مسئولیت دارد و نباید اجازه دهد هر کس به میل خود سبب تخریب اکوسیستم این منطقه حفاظت شده شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس منطقه حفاظت شده اشترانکوه را یک سرمایه ملی دانست و افزود: تخریب این منطقه به هر بهانه‌ای خیانت است و تحت هر شرایطی باید طبیعت منطقه اشترانکوه بکر بماند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه جاده کشی و آواربرداری نباید در این منطقه انجام شود، گفت: رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست باید به داد اشترانکوه برسد و اجازه ندهند کوچک‌ترین تغییری در اقلیم منطقه انجام شود.


انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.