مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: کردستان با 5 هزار و 600 هکتار باغ و تولید سالانه 16 هزار تن گردو در رتبه 8 کشوری قرار دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حجت الله کوشا مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی سرشاخه کاری درختان گردو با تاکید بر اینکه پیوند، اصولی مهم در افزایش تولید باکیفیت محصولات کشاورزی است، گفت: پیوندکاران باید با سپری کردن دوره‌های آموزشی نقش مهم خود را در راستای تولید محصول باکیفیت ایفا نمایند.

مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی افزود: بیش از ۹۸ درصد از بخش کشاورزی توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد که با برگزاری دوره‌های آموزشی نسبت به تقویت علمی این بخش اقدامات مهمی انجام شده است.

وی با اشاره به درآمدزایی محصول گردو در کشور گفت: گردو یکی از محصولات پردرآمد است که علاوه بر استفاده‌های مختلف از این محصول، چوب درخت گردو نیز از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است.

 کوشا بیان کرد: کشور ایران با ۱۷۰ هزار تن تولید گردو رتبه ۱۲ جهانی را به خود اختصاص داده است که بر این اساس استان کردستان نیز با 5 هزار و 600 هکتار باغ گردو تولید سالانه 16 هزار تن گردو در رتبه 8 کشوری قرار دارد.

 اول تا سوم مرداد کارگاه آموزشی سرشاخه کاری گردو با حضور اساتید بین‌المللی در کردستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ م ح

 تولید بیش از 16 هزار تن گردو در سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.