امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته، ٣٠ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ٤٧.٧٢ دلار معامله شد.

افزایش اندک بهای نفت در بازار جهانیبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،در روز جمعه قیمت نفت به روند افزايشی چند روز اخیر خود ادامه داد که این رشد به دليل کاهش تولید نفت آمریکا در هفته گذشته بوده است. كاهش توليد نفت آمريكا موجب افزایش تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری بر روی نفت شده و نگرانی آن ها از اشباع بازار را اندکی کاهش داده است.

بر اساس گزارش رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته، ٣٠ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ٤٧.٧٢ دلار معامله شد.

همچنین معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ٢٧ سنت افزایش، بشکه‌ای ۴۵.۲٠ دلار صورت گرفت. این در حالی ست که ديروز صبح قیمت نفت برنت به ۴۷.۸۳ دلار هم رسید که بالاترین قیمت در دو هفته گذشته می باشد.

لازم به ذکر است در هفته گذشته قيمت آتی نفت وست تگزاس اينترمديت آمريكا ٥.١ درصد افزايش داشت و اين در حالی بود كه قيمت آتی برنت نيز توانست با ٤.٨ درصد رشد، پس از هفته ها سقوط قدم در راه افزايش قيمت بگذارد.

 

انتهای پیام/

قیمت نفت در بازار جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار