رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: پیش بینی می شود در سالجاری زراعی 550 هزار تن گندم در استان تولید و از این میزان 450 هزار تن خرید تضمینی شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  مهری رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان هشترود با بیان اینکه امسال به علت تغییر اقلیم، سرمازدگی و سیل تولید گندم کاهش خواهد داشت گفت: در سال زراعی گذشته از 842 هزار تن گندم تولیدی استان 598 هزار تن خرید تضمینی شده بود.


وی از خسارت 35 درصدی به محصولات کشاورزی در سال زراعی امسال خبر داد و گفت: قیمت خرید تضمینی گندم امسال 13 هزار ریال تعیین شده است.

مهری توجه جدی به سفره های زیر زمینی را خواستار شد و گفت: نجات دریاچه ارومیه از بحران فعلی و کاهش مشکلات ناشی از آن نیازمند همت همگانی و عزم ملی می باشد.


رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: کشاورزان باید ارقام مقاوم و سازگار با منطقه را بکارند که نمونه آن ارقام، گندم هشترود است که مقاوم در مقابل تنش های منطقه ای است و بنام خود شهرستان هشترود ثبت و معرفی شده است.


وی با اعلام اینکه بذر مورد نیازکشاورزان استان برای کاشت پاییزه تامین شده گفت: مشکلی برای کاشت پاییزه نداریم.


وی درادامه خواستار مشارکت مردم در اجرای پایاب سد سهند هشترود شد و گفت: در غیر این صورت با اعتبارات قطره چکانی حتی نوادگان ما شاهد افتتاح پایاب این سد نخواهند شد.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.