مقامات رسمی و سران سیاسی کشورها، سازمان‌ها و تشکل‌های بین‌المللی همچنان به محکوم کردن حملات تروریستی تهران ادامه می‌دهند.

واکنش‌های بین‌المللی به حملات تروریستی تهران، همچنان ادامه داردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقامات رسمی و سران سیاسی کشورها، سازمان‌ها و تشکل‌های بین‌المللی همچنان به محکوم کردن حملات تروریستی تهران ادامه می‌دهند. 

تظاهرات مسلمانان هند در محکومیت حملات تروریستی در تهران
مسلمانان شهر کارگیل کشمیر با برپایی تظاهرات، حملات تروریستی در تهران را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات در منطقه «سانکو» در کارگیل هند با برپایی تظاهرات و سر دادن شعارهای مرگ بر داعش ، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا وقوع حملات تروریستی در مجلس ایران و حرم مطهر امام خمینی(ره) را به شدت محکوم کردند.

تظاهرات کنندگان همچنین با در دست داشتن پلاکاردها و عکس های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی با ملت ایران و خانواده های شهدای حوادث تروریستی  تهران ابراز همدردی و همبستگی کردند .معترضان در این تظاهرات از مجامع بین المللی خواستند با حامیان تروریسم که بسیاری از کشورهای اسلامی را تهدید می کنند برخورد کنند.

جنبش فتح: طرح های تروریستی در مقابله با اراده ملت ایران شکست خواهد خورد
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم عباس زکی، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در فلسطین اشغالی، ضمن محکوم کردن حملات تروریستی در تهران هدف از ارتکاب چنین عملیات تروریستی را منحرف کردن افکار عمومی از مسیر درست و تلاش برای ضربه زدن به مقاومت توصیف کرد. عباس زکی همچنین تاکید کرد: این اقدامات و طرح های تروریستی در مقابله با اراده ملت ایران با شکست مواجه خواهد شد.

زکی در مصاحبه با خبرنگار العالم در این باره تصریح کرد: هدف حمله تروریستی به مرقد امام خمینی و مجلس شورای اسلامی منحرف کردن افکار عمومی از هدف واقعی است. این اقدام تروریست ها به منزله دست و پا زدن در نتیجه عجز و ناتوانی در مقابل ایران است . وی افزود: تروریست ها می دانند که ایران یک لقمه چرب و آسان نیست و در صورت مقابله با این کشور زیر چکمه ایرانی ها له خواهند شد.

نویسنده فرانسوی: عملیات تروریستی بر ایران اثری ندارد
آملی شلی، محقق عضو مرکز تحلیل جامعه شناختی و نویسنده کتاب " کالبدشکافی شیعه در ایران" در مصاحبه به پایگاه اینترنتی فرانسوی زبان " ون مینوت" به تحلیل حملات تروریستی روز چهارشنبه در تهران پرداخت. به عقیده وی داعش با حمله به دو مکان نمادین مجلس و آرامگاه بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، از اراده خودش برای بی ثبات سازی ایران پرده برداشت. 

 شلی درباره پیامدهای منطقه ای حملات تهران گفت: در واقع برای ایران چیز زیادی عوض نمی شود، به جز اینکه بی شک شاهد تقویت ساز و کارهای امنیتی در کشور خواهیم بود. مقامات ایرانی وقع چندانی به حملات نگذاشته اند. رئیس مجلس ایران این را یک رخداد جزئی خوانده است و همزمان با عملیات تروریستی بسیاری از اعضای مجلس عکس های سلفی شان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند، گویی می خواستند بگویند این اقدامات تروریستی اثری بر آنها ندارد. با وجود اراده آشکار برای بی ثبات سازی ایران، ساختارهای قدرت در این کشور با این حملات به هیچ وجه به لرزه هم در نیامده اند. 

وی افزود: در حوزه اقتصادی نیز این حملات اثری بر ایران ندارد و این کشور روابط تجاری محکمی با عراق، چین، روسیه و اروپا دارد. باید بدانیم که ایران یکی از اهداف استثنایی داعش است. در اروپا مکانهای تفریحی، بارها و سالن های کنسرت هدف حمله قرار می گیرند و در عراق مراسم مذهبی و بازارها؛ اما چهارشنبه در ایران مجلس به عنوان نماد دستگاه سیاسی کشور و آرامگاه آیت الله خمینی (ره) به عنوان نماد دستگاه عقیدتی جمهوری اسلامی هدف حمله بودند. این مردم ایران نبودند که مورد حمله واقع شدند، بلکه داعش می خواست به نمادهای ایران حمله کند.

کره شمالی حملات تروریستی در ایران را محکوم کرد
خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد پیونگ یانگ  مراتب تسلیت خود را به خانواده های قربانیان حملات تروریستی به پارلمان ایران و حرم آیت الله خمینی (ره) در تهران، ابراز کرد.

خبرگزاری کره شمالی گزارش داد «کیم یونگ نام، رئیس هیئت رئیسه مجمع عالی خلق کره شمالی، روز پنجشنبه پیام همدردی خود را  به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران ارسال کرد.

در این گزارش آمده است، کیم در این پیام مراتب تسلیت و همدردی عمیق خود را به خانواده قربانیان این حملات ابراز کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در این پیام تاکید کرده است: «ما قاطعانه این حملات تررویستی را محکوم کرده و بر تقویت روابط دو جانبه میان دو کشور در مبارزه با همه ابعاد تروریسم تاکید می کنیم». 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار