امام خمینی (ره) اعتقاد داشت اسلام دین آزادی است و در آن اختناق وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمد شعبانی معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در ساری درباره نگاه امام خمینی (ره) به اندیشه آزادی در جامعه اسلامی گفت: امام خمینی (ره) اعتقاد داشت اسلام دین آزادی است و در آن اختناق وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اندیشه جمهوری اسلامی مدلی جایگزین برای حکومت اسلامی بود، افزود: وقتی امپراتوری عثمانی سقوط کرد این بحث پیش آمد که حاکمیت جهان اسلام با کیست. از سال سقوط امپراتوری عثمانی تا انقلاب اسلامی هیچ گفتمانی نبود که به حکومت اسلامی بپردازد.

شعبانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی مدلی برای یک حکومت اسلامی طراحی کرد، گفت: در این حکومت طراحی شده از جانب امام (ره)، روح حاکم مردمسالاری دینی است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران افزود: امام خمینی می گوید من مفهوم آزادی را از سیره نبوی و علوی گرفته ام. اسلام دین آزادی است و در آن اختناق وجود ندارد.

وی با اشاره به برخی آثار امام خمینی گفت: ایشان می گوید آزادی نتیجه اعتقاد به توحید است و در جامعه اسلامی مطبوعات باید آزاد و مستقل باشند.

شعبانی با اشاره به خاطره ای از حضرت امام، افزود: خبرنگاری از حضرت امام می پرسد اگر ساواک را منحل می کنید چه تضمینی برای حفظ امنیت داخلی وجود دارد؟ امام خمینی پاسخ می دهد آگاهی، مشارکت و نظارت همگانی مردم امنیت ما را حفظ می کند.

انتهای پیام/آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.