دانش آموزان خلاق آملی بزرگترین ترازوی سه کفه ای جهان را ساختند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، این ترازو به مدت چهار ماه، به دست تیم چهاره نفر احمدرضا نوشیروانی، ایلیا رجایی لیتکوهی، مهراد جعفری و حسام فتوی دانش آموزان متوسطه اول دبیرستان پسرانه غیردولتی فردوسی آمل و با هدایت مصطفی حیدری مربی و مدیر این دبیرستان طراحی و ساخته و با حضور مدیرآموزش و پرورش آمل رونمایی شده است.

سرپرست ساخت بزرگترین ترازوی سه کفه ای جهان در آمل گفت: این ترازو با 2 متر و 5 سانتیمتر طول 50 سانتیمتر عرض و ارتفاع آن از زمین حدود 36 سانتیمتر، قابلیت وزن تا 200 کیلوگرم را دارد.

مطفی حیدری افزود: اگرچه کوچکترین ترازوی جهان در گینس ثبت شده اما تاکنون بزرگترین ترازوی سه کفه ای جهان در کتاب گینس ثبت نشده و گزارشی از آن در شبکه های اجتماعی و تارنماها دیده نشده است.

وی هدف از انجام این پروژه را آموزش کاربردی و عملی دروس ریاضی، علوم تجربی و کار و فناوری بیان کرد گفت: ارائه و تدوین آموزش های جدید، کاربردی، عمیق، خلاقانه و مفهومی هدف اصلی سرفصل های آموزشی در دبیرستان فردوسی آمل است.

سرپرست ساخت بزرگترین ترازوی سه کفه ای جهان درآمل افزود: در مراحل طراحی این ترازو، از مباحثی که در دروس ریاضی و علوم سال های هفتم، هشتم و نهم آمده، استفاده شد.

حیدری گفت: با این طرحی وساخت ترازوسه کفه ای، هم اهمیت و کاربرد موضوعات مطرح در این دروس مشخص شده و هم به یادگیری عمیق تر دانش آموزان نیز کمک زیادی خواهد کرد.

وی همچنین از اقدام های اولیه با مدیران گینس برای مراحل مقدماتی ثبت این ترازو در کتاب رکوردهای گینس نیز خبر داد.

سرپرست ساخت بزرگترین ترازوی سه کفه ای جهان درآمل گفت: با تحقیقات میدانی و بررسی هایی که از سطح کشور ونیز جستجوهای شبکه های که در سطح دنیا انجام شده، تاکنون هیچ گزارشی در مورد ترازوهای سه کفه ای منتشر نشده و به جرات می توان گفت و ادعا کرد که دانش آموزان خلاق آملی نخستین بار توانستند به این موفقیت بزرگ علمی دست یابند.

حیدری افزود: ترازوی سه کفه ای طراحی شده دراین مدرسه، نمونه ی ارتقا یافته ای از ترازوی حکمت است که توسط ایرانیان در سده ی پنجم هجری طراحی و ساخته شد.

62هزار و230 دانش آموز در490 مدرسه در شهرستان 402هزار نفری آمل مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.