هفتمین دوره جشنواره دانش آموزی جابربن حیان امروز در ناحیه یک رشت آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک رشت در آیین افتتاح این جشنواره سه روزه گفت: دو هزار دانش آموز دختر و پسر مقطع ابتدایی ناحیه یک رشت در این جشنواره شرکت کردند و 700 طرح خود را به نمایش گذاشتند.

علیرضا نجیب افزود: طبقه بندی، تحقیق، مدل، نمایش، آزمایش و طراحی ساخت 6 موضوعی است که دانش آموزان طرح های خود را بر این اساس ارائه کردند.

وی شناسایی استعدادهای کارآفرینی، تقویت مهارت های زندگی، پروراندن خلاقیت و استعدادهای نسل آینده ساز جامعه و ایجاد عرصه رقابت های علمی سالم را از مهمترین اهداف جشنواره دانش آموزی جابرن حیان  اعلام کرد.

نجیب تصریح کرد: 30 طرح برتر این جشنواره پس از نظر 18 داور این جشنواره به مرحله استانی راه پیدا می کنند.

همچنین در آئین افتتاح این جشنواره غلامعلی جعفرزاده از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: نشان دادن رشد دانش آموزان خلاق در چنین جشنواره هایی می تواند زمینه توسعه هرچه بیشتر  کشور را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه هنوز به وضعیت ایده آل نظام آموزشی نرسیده ایم افزود: باید با بسترسازی مناسب، استعدادهای دانش آموزان را به نحو شایسته پرورش دهیم.

غلامعلی جعفرزاده با بیان اینکه رشد و پرورش استعدادهای دانش آموزان باید از دوران دبستان آغاز شود افزود: اولیای مدارس و والدین دانش آموزان  باید با کمک یکدیگر، زمینه خلاقیت و شکوفایی دانش آموزان را که به عنوان ثروت ملی محسوب می شوند را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: پرورش روحیه خلاقیت، پویایی و نشاط ، افزایش اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری و فن سخنوری از مهمترین مواردی است که باید از دوران کودکی به دانش آموزان آموزش داده شود.

این جشنواره تا 25 فروردین ماه در دبستان شاهد شهیده فرحناز معصومی ناحیه رشت برگزار می شود.
 
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.