وزیر آ‌موزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان باید در ساحت علمی و فناوری تربیت شوند و باید به تفکر، پژوهشگری و پرسشگری در مورد پیرامون وادار شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختنی گفت: سند تحول آموزش و پرورش شش ساحت را تدوین کرد که تربیت علمی و فناوری از جمله آنهاست چرا که دانش‌آموزان را باید به تفکر، پژوهشگری و پرسشگری وادار کنیم.

وی در ادامه افزود: دانش‌آموزان باید با سه سوال چیستی، چرایی و چگونگی مواجه شوند چرا که پاسخ به این سه سوال دانش‌آموزان را برای پژوهشگری و پرسشگری آماده می‌کند و آموزش و پرورش نیز برنامه‌هایی را برای پرورش روحیه خلاق و نوآورانه پیش‌بینی کرده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تألیف کتاب‌های درسی و روش‌ آموزش مبنی بر پرسشگری و پژوهشگری است که در تمام پایه‌های تحصیلی اجرا می‌شود

وی افزود: در دوره اول متوسطه با تدوین درس تفکر و پژوهش روحیه خلاقیت دانش‌آموزان را افزایش می‌دهیم.

فانی تصریح کرد: با برگزاری جشنواره جابرن حیان، جشنواره نوجوان خوارزمی و جشنواره جوان خوارزمی همسو با موضوع تربیت علمی و فناوری پیش می‌رویم که هم اکنون 13 میلیون دانش‌آموز در این نظام طبق برنامه‌های پژوهشگری مشغول به تحصیل هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وجود پژوهش‌سرا در هر منطقه آموزشی الزامی است، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 500 پژوهش‌سرا در 500 منطقه آموزشی وجود دارد که در این پژوهش‌سراها دانشمندان آینده کشور تربیت می‌شوند که این برنامه به دنبال توسعه فناوری‌های نوین به خصوص فناوری سلول‌های بنیادی است.

وی بیان کرد‌: به امید اینکه هر ایرانی یک پژوهشگر، اندیشمند و یک عنصر مفید برای جامعه جهانی باشد که این موضوع دربرگیرنده حمایت وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف در کشور است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار