فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: به همت پلیس فتا تاکنون 83 تخلف در فضای مجازی شناسایی و به مراجع ذیربط ارسال شده است.

فعالیت ۱۸رده تخصصی نیروی اتتظامی کرمان در انتخابات  به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سردار رضا بنی اسدی فر فرمانده انتظامی استان کرمان عصر امروز در نشست خبری با موضوع امنیت انتخابات گفت: نیروی انتظامی قانونی و عرفی از هیچ جناحی حمایت نمی کند و وظیفه اصلی این نیرو، برقراری نظم و امنیت است.

وی با بیان اینکه هرکس به سهم خود باید در تامین امنیت عمومی نقش ایفا کند گفت: تاکنون تحرکی از گروه های تکفیری و امنیتی را در استان کرمان در رابطه با انتخابات نداشته ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمان تاکید کرد: افراد باید از صحت اخباری که در برخی فضاهای مجازی مطرح می شود، مطمئن شوند و اخباری که از صحت آنها مطمئن نیستند را بازنشر ندهند.

وی گفت: فضای مجازی مکانی برای تسویه حساب های شخصی افراد نیست زیرا مشاهده شده برخی افراد با سوء استفاده از این فضا به حیثیت دیگران خدشه وارد می کنند.

سردار بنی اسدی فر با بیان اینکه رسانه ها همواره پلیس را در ماموریت های مختلف همراهی کرده اند گفت: دشمنان ما تمام توان خود را برای تحت الشعاع قرار دادن انتخابات و ایجاد مشکل در فرایند اجرا و بعد از انتخابات به کار گرفته اند.

وی اظهار کرد: انتخابات شورای شهر و روستا، منطقه ای است و حساسیت منطقه ای ما در بحث مشارکت و اختلاف سلیقه ها بیشتر خواهد بود که می طلبد رسانه ها، خدمتگزاران عرصه امنیت را کمک کنند تا قاطبه مردم به حفظ امنیت عمومی توجه لازم را داشته باشند.

وی گفت: استان کرمان با توجه به گستردگی خود و جغرافیای چهار فصل، در کنار فرصت های متعدد و متکثر، تهدیدات خود را دارد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه این استان در کریدور ورودی شرق کشور قرار دارد یادآور شد: دشمنان ما در افغانستان و پاکستان که از ثبات لازم برخوردار نیستند ممکن است امنیت کشور را تهدید کنند و باید با همراهی مردم برای ارتقای امنیت تلاش کنیم.

وی بیان کرد: برخی اختلافات جزئی و منطقه ای نباید موجب شود افراد در رقابت های انتخاباتی روبروی هم قرار گیرند و باید توجه داشت به گونه ای رفتار نکنیم که خوراک تبلیغاتی برای دشمنان فراهم شود.

بنی اسدی فر، رعایت حقوق یکدیگر را یکی از راه های تامین امنیت انتخابات دانست و تاکید کرد و گفت: مردم باید بلافاصله پس از اطلاع از موارد ضد امنیتی، این موارد را به نیروی انتظامی اطلاع دهند.

وی بر پایبندی به قانون و مقررات پس از انتخابات تاکید کرد و افزود: نامزدهای شهر و روستا باید در تبلیغات و نشست های انتخاباتی خود پایبندی به قانون را مدنظر قرار داده و از تحریک طرفداران خود امتناع کنند.

وی بیان کرد: نامزدها اگر اعتراضی داشته باشند نیز باید از مراجع قانونی این موضوعات را پیگیری کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: نامزدهای انتخاباتی باید در فضای مجازی نیز به رعایت قانون توجه لازم را داشته و از تهمت و برچسب زدن به یکدیگر خودداری کنند.

وی اضافه کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی در پایان انتخابات در اطراف فرمانداری ها و بخشداری ها محدودیت های ترافیکی را اعمال خواهد کرد.



انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار