اصفهان؛

مشارکت خیران در بخش سلامت ستودنی است

وزیر بهداشت خواهان مشارکت بیشتر بخش خصوصی در طرح های بهداشتی درمانی شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم افتتاح طرح های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نقش خیران در اجرای طرح های بهداشتی درمانی را ستودنی بر شمرد و گفت: با رشد بخش خصوصی می توانیم بیمارستانهای مجهز و پیشرفته تری داشته باشیم.

دکتر حسن قاضی زاده هاشمی خواهان مشارکت بیشتر بخش خصوصی در طرح های بهداشتی درمانی شد و تصریح کرد: با تلاش خیران اصفهانی به زودی یکهزار تخت بیمارستانی در این استان به بهره برداری می رسد.

وی افزود: طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم با همه مشکلاتی که بوده و هست که هرچند رو به کاهش است، به همت فداکاران و حمایت های رهبر معظم انقلاب، اعضای هیات دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره های نهم و دهم اجرایی شد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: کشورمان در شاخص هزینه ای که برای سلامت مردم از بودجه عمومی پرداخت می کند در بین 190 کشور رتبه 120 را در زمان حاضر در اختیار دارد در حالیکه این رتبه در سالهای گذشته 153 بود.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: 81 درصد از مجموعه اعتبارات طرح تحول سلامت برای کاهش هزینه های درمان از جیب مردم و خرید تجهیزات و دارو و توسعه زیر ساخت ها و نوسازی بیمارستان ها هزینه شده است که 50 درصد ان فقط برای توسعه زیرساختها و نوسازی بوده است.
وزیر بهداشت ادامه داد: 19 درصد نیز هزینه دستمزد شده که شامل 11 درصد برای پزشکان و 9 درصد برای کارکنان بوده است.

وی با اشاره به طرح های درمانی و بهداشتی و اموزشی که امروز در اصفهان افتتاح می شود گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از دانشگاه های برتر کشور است و باید جایگاه ملی و بین المللی خود را ارتقا دهد. 




انتهای پیام/م
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار