515 هکتار از اراضی کشاورزی استان برای ایجاد باغات مکان یابی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در نشست خبری بااصحاب رسانه استان با اشاره به ایجاد باغات در اراضی شیب دار استان گفت: 515 هکتار از اراضی کشاورزی برای ایجاد باغات مکان یابی شده که تاکنون در سطح 341 هکتار اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه این باغات در اراضی شیب دار اسدلی و بدرانلو مکان یابی شده است، افزود: این باغات شامل باغات بادام، انگور، گل محمدی و زرشک است.

وی به آفات سفیدک انگور و سن گندم اشاره کرد و افزود: باغداران برای تامین سموم مناسب و دریافت راهنمایی، به فروشندگی های مجاز و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی با بیان اینکه سال گذشته در سطح 27 هزار هکتار از اراضی با سن گندم مبارزه شد ،گفت: امسال با توجه به شدت این آفت، نیازمند همکاری هرچه بیشتر کشاورزان هستیم.

وی از پیش بینی تولید 295 هزار تن گندم در سال جاری خبر داد، اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم 13 هزار ریال اعلام شده و پیش بینی می شود 243 هزار تن گندم از گشاورزان استان خریداری شود.

یوسفی گفت: در سال گذشته 327 هزار تن گندم تولید و 256 هزار تن از این محصول نیز خریداری شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 52 نوع محصول زراعی و باغی در استان تولید می شود،افزود: این سازمان از محل صندوق توسعه محلی برای متقاضیان ایجاد گلخانه تسهیلات با نرخ سود 12.5 درصد اعطا می کند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.