وزارت کشور آلمان اعلام کرد سال گذشته تقریبا 3500 حمله علیه آوارگان و متقاضیان پناهندگی صورت گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت کشور آلمان براساس آمار خود اعلام کرد سال گذشته تقریبا 3500 حمله علیه آوارگان و متقاضیان پناهندگی و نزدیک به 10 حمله از این نوع در روز ثبت شده است.

وزارت کشور آلمان در پاسخ کتبی به یک پرسش پارلمانی، اعلام کرد، این حملات در مجموع 560 زخمی برجای گذاشته که 43 نفر از آنها کودک هستند.

در متن این پاسخ آمده است: دولت به شدت خشونت را محکوم می کند. کسانی که از کشور خود گریخته اند و محافظت آلمان را خواستارند، حق دارند پناهگاهی امن را بخواهند.

براساس آماری که وزارت کشور آلمان به نقل از پلیس این کشور بیان کرده است، سال گذشته 2545 حمله آوارگان را هدف قرار داده است. در حال حاضر هیچ آماری در اختیار نیست تا بتوان آن را با سالهای گذشته مقایسه کرد. زیرا این نوع حملات تنها در سال 2016 به طور جداگانه شمارش شده است.

این منبع اعلام کرد علاوه براین 988 مرکز اسکان آوارگان و متقاضیان پناهندگی سال گذشته هدف قرار گرفته و آتش زده شده است. این آمار در مقایسه با سال 2015 که بیش از یکهزار حمله از این نوع ثبت شده بود، کمتر شده است. در سال 2014، تعداد این حملات تنها 199 مورد بود.

این افزایش شدید حملات در حالی رخ داده است که آلمان در سال 2015 و در اوج بحران آوارگان در اروپا نزدیک به 890 هزار متقاضی پناهندگی را پذیرفت.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار