عضو کمیسیون نظارت شهرستان کاشان گفت :بهای خدمات واحدهای صنفی شهرستان هیچگونه افزایش قیمت نامتعارفی نداشته و افزایش بهای خدمات در بعضی از واحدهای صنفی کمتر از نرخ تورم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسعود خاندایی، در گفتگو با خبرنگاران گفت: کمیسیون نظارت شهرستان با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف، بر بازار و واحدهای صنفی نظارت کامل داشته و با هرگونه افزایش قیمت نامتعارف برخورد می کند.

وی، با بیان این که بازار و تمامی واحدهای صنفی به خصوص در ایام نزدیک به عید در کنترل و نظارت کامل است تصریح کرد: رویکرد دولت توجه به زیرساخت ها و بسترسازی برای بازار رقابتی است و هرگونه قیمت گذاری که بی توجه به واقعیت های بازار باشد مغایر با اصول حاکم بر بازار رقابتی و ارائه محصول و خدمات با کیفیت به همشهریان می باشد و با جدیت توسط دستگاه نظارتی برخورد می شود.

معاون فرماندار در خصوص قیمت گذاری بهای خدمات مصوبات اخیر کمیسیون نظارت بر واحدهای صنفی اظهار داشت: در جلسه اخیر در مورد بهای خدمات تاکسی تلفنی (آژانس ) و صنف آرایشگر تصمیم گیری و با افزایش ۱۰ درصد نسبت به سال قبل موافقت شد .

خاندایی، با اشاره به ساماندهی صنف تاکسی تلفنی افزود: افزایش قیمت ها در این صنف با وجود مشکلات موجود عملاً کمتر از نرخ تورم بوده و همچنین اتحادیه صنف مذکور موظف شده است از ابتدای سال ۹۶ کلیه آژانس های تاکسی تلفنی به دستگاهgpsو تاکسیمتر و کارتخوان مجهزشود ‌.

وی یادآور شد: در راستای ساماندهی صنف تاکسی تلفنی و آژانس نیز مقرر شد تاکسی تلفنی های جدید نیز تحت نظارت اتحادیه مربوطه و با رعایت مقررات به همشهریان سرویس دهی کند.

خاندایی، با اعلام اینکه الزام صنف مذکور بر استفاده از مکان یاب برای توسعه همه جانبه و با ثبات است که در این راستا استفاده از تکنولوژی روز و رقابتی کردن بازار مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم در اینده نزدیک شاهد تغییرات سریع و رقابت مناسب در این حوزه باشیم که در نهایت منجر به ارایه خدمات ارزان و مناسب به همشهریان خواهد شد .

خاندایی افزود: بدین منظور دستورالعمل نرخ گذاری کالا و خدمات صنفی شامل اولویت ها، مراحل نرخ گذاری، چارچوب تعیین نرخ و سایر موارد برابر قوانین موجود به اجرا گذاشته شده و در این خصوص کمبود یا خلاء قانونی نداریم .

وی تأکید کرد: برای برآورد میزان افزایش قیمت خدمات به جزء مواردی که دارای قیمت مصوب است، در سایر موارد حداکثر برابر تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است با این وجود تلاش شده است به منظور رفاه حال شهروندان با افزایش بهای خدمات کمتر از نرخ تورم موافقت شود.

معاون فرماندار افزود: در دیگر حوزه ها از جمله ساماندهی گندم آرد ونان نیز اقداماتی انجام گرفته است که نتایج آن بزودی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار