وزیر کشور ترکیه از دستگیری 26 نفر در ارتباط با بمب‌گذاری دیروز ترکیه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، "سلیمان سویلو" – وزیر کشور ترکیه – اعلام کرد پلیس ترکیه 26 نفر را در ارتباط با بمب‌گذاری شهر "ویران‌شهر" واقع در استان "شانلی اورفا" دستگیر کرده است.

یک خودرو مملو از مواد منفجره روز جمعه در روبروی ساختمان اقامت قضات و دادستان‌ها از راه دور منفجر شد. در این حادثه یک پسر 11 ساله و یک نگهبان امنیتی کشته شدند. این حادثه 17 زخمی بر جای گذاشت.

سویلو در ویران‌شهر به خبرنگاران گفت: "این خودرو در حالی منفجر شد که نگهبان آن را شناسایی کرده بود و قصد داشت از اسلحه خود استفاده کند." وی افزود این انفجار خسارت‌هایی را به 14 ساختمان نزدیک به محل وقوع حادثه وارد کرده است.

بر اساس گفته‌های سویلو، 11 نفر همچنان در بیمارستان به سر می‌برند و وضع سلامتی دو تن از آن‌ها وخیم اعلام شده است.

سویلو در ادامه اظهاراتش افزود: "تا شب گذشته، 26 نفر در ارتباط با این حادثه دستگیر شده اند و نیروهای امنیتی در حال بررسی این موضوع هستند." گزارش‌ها حاکی است مالک خودروی بمب‌گذاری شده در میان افراد دستگیر شده قرار دارد.

تصاویر محل وقوع این حمله نشان می‌دهد خودروهای پارک شده در محوطه آسیب شدیدی دیده اند و شیشه پنجره‌های ساختمان‌های اطراف خرد شده است.

تاکنون هیچ گروه و جناحی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. با این‌حال، خبرگزاری آنادولو به نقل از فرماندار شانلی اورفا نوشته است پ‌ک‌ک در انجام این حمله تروریستی دست داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار