هند در ژانویه 2017 سه برابر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته از ایران نفت خریداری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ هند در ژانویه 2017، 554 هزار و 600 بشکه نفت از ایران خریداری کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3 برابر افزایش یافته است.

تا پیش از اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، این کشور دومین تامین‌کننده بزرگ نفت هند بود. اعمال تحریم‌های اقتصادی موجب شد ایران جایگاه خود را به عراق بدهد. 
به دنبال توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های ایران، حجم صادرات نفتی این کشور به هند افزایش چمگیری یافت بطوریکه در ژانویه، ایران توانست پس از عربستان و عراق سومین تامین کننده بزرگ نفت هند باشد. 

در ده ماهه منتهی به ژانویه 2017، هند روزانه 532 هزار و 800 بشکه نفت از ایران خریداری کرد. این رقم در مدت مشابه یک سال پیش از 228 هزار و 600 بشکه در روز فراتر نرفته بود. میانگین نفت وارداتی هند از ایران در 10 ماه یاد شده (آوریل 2016 تا ژانویه 2017) بالاترین رقم ثبت شده از زمان لغو تحریم‌ها می‌باشد.

"ریلاینس اینداستریز"، یکی از پالایشگاه‌های بزرگ نفتی در هند است که اداره کننده بزرگترن مجتمع پالایشگاهی جهان در جامناگار به شمار می‌آید. درحالیکه "ریلاینس اینداستریز" در زمان اعمال تحریم‌ها علیه ایران، خرید نفت از این کشور را متوقف کرده بود، بار دیگر به جمع مشتریان نفتی ایران پیوست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار