معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از اجرای طرح نصب فیلترهای شنی تصفیه خانه آب فریدونشهر برای ارتقای کیفی و کاهش کدورت آب شرب این شهرستان خبر داد.

فرآیند تصفیه فیلترهای شنی، عبارت از عملیاتی که طی آن آب از خلال یک بستر ساکن با محیط دانه ای عبور می کند تا جامدات موجود در آب در محیط فیلتر گرفتار شود و میزان کدورت آب کاهش یابد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی شرکت آبفا استان اصفهان  به نقل از حسن غلامی، هزینه اجرای این طرح را بالغ بر 350 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و جاری این شهرستان اعلام کرد.

وی گفت: نصب فیلتر شنی در حالی اجرا شد که بدلیل شرایط آب و هوایی این شهرستان و وجود چشمه لنگان در این منطقه اصولاً بارش های شدید بهاری و پاییزی موجب افزایش کدورت آب چشمه لنگان شده و این مساله مشکلاتی را در امر آبرسانی در سطح شهر فریدونشهر و روستاهای تحت پوشش این تصفیه خانه ایجاد می کرد.

غلامی افزود: هنگام بارندگی با سیلابی شدن رودخانه چشمه لنگان، کدورت آب تا 40 برابر افزایش می یافت که این امر مشکلاتی را برای تأمین آب شرب منطقه ایجاد می کرد که با تجهیز سیستم تصفیه آب فریدونشهر به چهار فیلتر شنی، کدورت آب به زیر یک می رسد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.