رئيس پليس راه فرماندهی انتظامی استان گفت: از اول اسفند ماه طرح الزام استفاده از سيستم سپهتن برای اتوبوس های مسافربری برون شهری در جاده ها اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ حسين پورقيصري رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان اصفهان اظهار داشت: از اول اسفند ماه همزمان با سراسر كشور طرح الزام استفاده از سيستم سپهتن براي اتوبوس هاي مسافربري برون شهري در جاده هاي استان اصفهان اجرا شد.

وي با بيان اينكه هم اكنون تمامي جاده هاي استان به سيستم سپهتن مجهز شده اند افزود: هوشمندي سپهتن بالاتر از سيستم GPS است كه در ناوگان حمل و نقل عمومي استفاده مي شود.

اين مقام مسئول عنوان داشت: در حال حاضر الزام استفاده از اين سيستم براي اتوبوس هاي مسافربري بوده و مي بايست از آن استفاده كنند و در صورت عدم بكارگيري آن برابر قانون با رانندگان اين گونه خودروها برخورد مي شود.

سرهنگ پورقيصري با بيان اينكه پليس حساسيت ويژه اي روي اتوبوس هاي مسافربري دارد گفت: از آنجا كه جان بيش از 40 نفر مسافر در دستان رانندگان اتوبوس هاي مسافربري است به همين دليل تخلفات اين ناوگان با شدت و حساسيت ويژه اي زير ذره بين ماموران پليس راه استان قرار دارد.

وي افزود: با توجه به نزديكي به ايام نوروز و حجم گسترده مسافرت ها به وسيله اتوبوس ها طرح باز آموزي رانندگان و مديران فني اتوبوس هاي مسافربري براي پيشگيري از بروز تخلفات حادثه ساز و تصادفات در اين ناوگان از يك هفته گذشته آغاز شده و تا زمان طرح نوروزي ادامه دارد.

اين مقام انتظامي اظهار داشت: همچنين در اجراي طرح نوروزي تيم هاي نامحسوس به عنوان مسافر در اتوبوس هاي مسافربري مسقر شده و تخلفات رانندگان اتوبوس ها را ثبت مي كنند.

وي بيان داشت: علاوه بر اين، سامانه 110120 نيز مانند قبل فعال بوده و مسافران مي توانند هر زمان كه تخلفي از سوي رانندگان اتوبوس ها مشاهده كردند كد تخلف را به همراه شماره پلاك اتوبوس و محل وقوع تخلف به اين سامانه پيامك نمايند كه بلافاصله ماموران، در اولين پاسگاه پليس راه جلوي آن را گرفته و با وي برخورد قانوني خواهند کرد.

سرهنگ پور قيصري، عدم توقف براي اقامه نماز، سرعت و سبقت غير مجاز، تجاوز به چپ، استفاده از تلفن همراه، رانندگي با وجود نقص فني را از جمله تخلفاتي عنوان كرد كه مسافران مي توانند آنها را براي پليس راه گزارش كنند.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.