مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برنامه آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری اختلالات ژنتیکی اجرا خواهد شد.

اجرای برنامه آگاه‌سازی غربالگری اختلالات ژنتیکی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر، با بیان اینکه اجرای برنامه آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری اختلالات ژنتیکی در 15 مدرسه متوسطه دوم شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و گناوه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: گروه مخاطب این طرح، دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم دوره دوم متوسطه، اولیای دانش‌آموزان، مدیران، معلمان و مربیان بهداشت هستند.

ناصر کرمی با تاکید بر اینکه آموزش‌وپرورش بهترین مکان برای پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری اختلالات ژنتیکی است، افزود: بحث آموزش و توانمندسازی در طرح‌های مشترک این اداره‌کل با سایر دستگاه‌ها در اولویت قرار دارد.

کرمی گفت: این طرح با هدف کاستن از شیوع و بروز معلولیت‌های ژنتیکی انجام می‌شود و در صورتی که به موفقیت برسد، در سایر شهرستان‌ها با همکاری اداره‌کل بهزیستی گسترش خواهد یافت.

وی از رئوس همکاری‌های مشترک در اجرای تفاهم‌نامه طرح غربالگری و مشاوره ژنتیک را برنامه‌ریزی برای آموزش و توجیه مجریان طرح، ارزیابی و نظارات بر اجرای برنامه‌ها، لحاظ کردن نکته نظرات تخصصی و مشاوره‌ای و برنامه‌ریزی برای استفاده از نیروها و امکانات برشمرد.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.