مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در ۴ ماه نخست امسال در مجموع با احتساب میعانات گازی ۳ میلیارد و ۵۹۳ میلیون دلار از گمرک این منطقه ویژه صادر شده است.

علی سلیمانی در بوشهر یکی از محموله‌های مهم صادراتی استان بوشهر را محصولات پتروشیمی دانست و اظهار داشت: در ۴ ماه نخست امسال انواع گاز مایع، متانول، پلی اتیلن، کود اوره، نفتا، رافینیت، آمونیاک، روغن پایه، پلی استایرن، گوگرد گرانول از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صادر شده است.

وی جمع این محموله‌ها را ۹ هزار و ۲۳۸ تن دانست و بیان کرد: ارزش این محصولات تجاری بیش از ۳ میلیارد و ۸۲۹ میلیون دلار بوده است که به کشور‌های مختلف صادر شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر صادرات ۴ ماه نخست امسال از گمرکات ۱۰ گانه استان را در مجموع ۱۰ میلیون و ۴۴۳ هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد: ارزش این محموله‌های تجاری بیش از ۳ میلیارد و ۹۶۲ میلیون دلار است که به کشور‌های مختلف صادر شده است.

سلیمانی با بیان اینکه بیشترین میزان صادرات محموله‌های تجاری مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است گفت: در ۴ ماه نخست امسال ۸ میلیون و ۴۳۷ هزار تن از گمرک پارس جنوبی صادر شده است که ۸۱ درصد کل صادرات استان بوشهر در بر می‌گیرد.

وی ارزش محموله‌های صادراتی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را ۳ میلیارد و ۵۹۳ میلیون دلار دانست و بیان کرد: بیش از ۹۱ درصد از محموله‌های صادراتی استان بوشهر در ۴ ماه نخست امسال از نظر ارزشی مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی بوده است.

مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه این میزان صادرات با احتساب میعانات گازی است اضافه کرد: ارزش محموله‌های صادراتی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.