مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) بوشهر گفت: یک‌هزار و ۳۸۷ خانواده تحت پوشش این نهاد بیمه تامین اجتماعی هستند و پس از پرداخت حداقل ۱۰ سال حق بیمه مشمول دریافت بازنشستگی می‌شوند.

عباس روشن اظهار کرد: ۴۲ هزار و ۴۶۴ خانواده استان بوشهر از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند .

وی افزود: جمعیت تحت پوشش این نهاد ۸۹ هزار و ۵۰۰ نفر معادل هشت درصد جمعیت این استان است.

روشن با بیان اینکه ۵۲ درصد خانوارهای تحت پوشش زنان سرپرست خانواده هستند، افزود: تعداد کل سالمندان تحت پوشش این نهاد ۲۱ هزار و ۸۹۵ نفر هستند که ۱۳ هزار و ۱۳۷ نفر روستایی و مابقی شهری است.

وی یادآور شد: اکنون به‌صورت متوسط ۱۸ میلیون ریال بازنشستگی به ۹۸ درصد مشمول بیمه اجتماعی پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: پارسال ۷۸.۴ میلیارد ریال به عنوان حق بیمه در تامین اجتماعی سرمایه‌گذاری شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون یک‌هزار و ۱۲۸ مددجو این نهاد فاقد مسکن هستند، ادامه داد: این خانوارها شرایط دریافت مسکن دارند که در قالب‌های مختلف در حال پیگیری است.

روشن با اشاره به ثبت‌نام ۴۵۰ خانوار مددجو کمیته امداد استان بوشهر در طرح ملی نهضت مسکن گفت: در یک سال گذشته ۷۶۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد استان بوشهر در قالب ساخت و خرید تحویل شده است.

وی افزود: در مدت یادشده ۳۲۶ واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد این استان تعمیر و بازسازی شد.

روشن تصریح کرد: بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن یک‌هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان برای مددجویان ساخته می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با بیان اینکه برای هر واحد مسکونی ۲ میلیارد ریال کمک بلاعوض و سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است افزود: بر اساس برنامه‌ریزی همزمان با ساخت واحدهای مسکونی، سامانه تولید برق خورشیدی با ظرفیت ۵ کیلو وات ساعت ایجاد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.