معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: آزمایشگاه مرجع این معاونت برای آزمایش تشخیص مولکولی (PCR) تب دنگی تایید صلاحیت فنی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرد.

قاسم برجوئی فرد اظهار کرد: با توجه به‌ضرورت فراهم نمودن امکان تشخیص صحیح و قطعی موارد مشکوک و دارای علائم تب دنگی، طی مکاتباتی که با وزاتخانه انجام شد، پس از بررسی و آنالیز مهارت همکاران آزمایشگاه، تاییدیه آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جهت انجام آزمایش تشخیص مولکولی تب دنگی در استان دریافت شد.

وی افزود: در آینده نزدیک با تکمیل تجهیزات این آزمایشگاه، ضمن بهره‌گیری از توان فنی همکاران، قادر به تشخیص به‌موقع و قطعی نمونه‌های مشکوک به تب دنگ خواهیم بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: تب دنگ از جمله بیماری‌های منتقله از پشه مهاجم آئدس است که در صورت تشخیص سریع و درمان به‌ موقع و صحیح میزان کشندگی آن به زیر یک درصد کاهش پیدا می‌کند.

برجویی فرد ادامه داد: تست PCR یکی از تست های استاندارد طلایی برای تشخیص قطعی ویروس دنگ است که برای مواردی که بیمار در عرض پنج روز از شروع علائم مراجعه کند توصیه می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: پشه آئدس در شهرستان های عسلویه، کنگان ، دشتستان و جم این استان صید شده است .

وی یادآور شد: بیمار جدید تب دنگی در استان بوشهر شناسایی نشده و چهار بیمار قبلی نیز پس دریافت خدمات درمانی از بیمارستان مرخص شده اند.

برجویی تصریح کرد: نخستین اقدام برای مقابله ، نظام مراقبتی و پیشگیری از آلودگی پشه آئدس ، پاک سازی مناطق با همکاری مسوولان است.

برچسب ها: تب دنگی ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.