معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات بوشهر گفت: به‌دلیل بدی آب و هوا و مواج بودن خلیج فارس در راستای حفظ ایمنی جان صیادان صید میگو در این استان به تاخیر افتاده است.

بیژن ساسانی پور اظهار کرد: براساس مصوبه کمیته صید و گشت‌های تحقیقاتی، قرار بود صید میگو توسط قایق ها از روز گذشته و لنج‌ها از امروز آغاز شود که زمان آغاز صید برای هر دو شناورها ۱۶ مرداد ماه تعیین شده است.

وی افزود: ۷۹۹ فروند شناور قایق و ۴۹۱ فروند موتورلنج در استان بوشهر فعال هستند که می توانند با دریافت مجوز صید از اداره کل شیلات استان بوشهر برای صید میگو در ۳۵ صیدگاه خلیج فارس عازم دریا شوند.

ساسانی پور تصریح کرد: مجوز صید میگو برای قایق‌ها ۲۴ ساعته و برای لنج‌های صیادی پنج روزه و لنج‌های گناوه و دیلم به دلیل فاصله از صیدگاه‌ها مجوز صید ۶ روزه صادر می‌شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر یادآور شد: برابر مقررات صید در عمق کمتر از پنج متر برای همه صیدگاههای استان و کمتر از ۱۰متر اطراف صیدگاه مطاف بعنوان نوزادگاه و کودکستان آبزیان ممنوع است.

وی ادامه داد: افزون براین پنج منطقه مُنگُف، یَروَل، جزیره خارگو و مناطقی در آب‌های دیر و گناوه به عنوان زیستگاه و چراگاه مصنوعی به شمار می‌روند که تا شعاع نیم مایلی این ایستگاه‌ها صید ممنوع است.

ساسانی پور گفت::خلیج فارس خوان نعمت الهی است و حفظ، حراست، صیانت و نگهداری از آبزیان و ذخایر دریایی بعنوان یک وظیفه ملی و همگانی است که باید مورد توجه بهره‌برداران قرار گیرد.

معاون صید و بنادر ماهی‌گیری اداره کل شیلات استان بوشهر بیان کرد: پارسال حاصل تلاش صیادان استان بوشهر صید یکهزار و ۳۰۰ تن میگو بود .

برچسب ها: صید میگو ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.