کارشناس اداره کل هواشناسی بوشهر گفت: دمای ۹ شهر این استان در شبانه روز گذشته بین ۴۰تا ۴۷ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

حسین مستانه گفت: گرمترین شهر استان بوشهر در شبانه روز گذشته با ۴۷درجه سانتیگراد بندر دیر و خنک ترین نیز شهرهای بوشهر و گناوه با دمای ۳۸درجه ثبت شده است.

وی افزود: بیشینه دمای امروز با ۴۵درجه سانتیگراد مربوط به شهرهای برازجان ، اهرم، خورموج و بندر دیر است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: کمینه دمای امروز نیز با ۲۸ درجه سانتیگراد برای شهر جم پیش بینی شده است.

مستانه ادامه داد: بیشترین میزان رطوبت برای بندر دیر با ۷۰درصد و کمترین رطوبت مربوط به شهر برازجان مرکز شهرستان با ۱۹درصد ثبت شده است.

وی تصریح کرد: بدلیل گرد و غبار کیفیت دید افقی در بندر گناوه به پنج هزار متر رسیده است این درحالی است که در مابقی مناطق این استان ۱۰هزار متر است.

مستانه گفت: با بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با تداوم وزش باد به نسبت شدید، تا اوایل شب سواحل استان متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه جوی به نسبت آرام بر استان و خلیج فارس حاکم خواهد بود و غبار محلی و گاهی وزش باد از پدیده‌های مورد انتظار در این مدت است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: از بعد از ظهر روز پنجشنبه تا اواخر وقت جمعه با وزش باد به نسبت شدید شمال غربی سواحل استان متلاطم پیش بینی می‌شود.

مستانه اظهار داشت: وضعیت جوی استان بوشهر در ۲۴ ساعت آینده آسمان بطور غالب صاف، گاهی غبار محلی، تا اوایل شب وزش باد پیش بینی شده است.

وی گفت: امروز جهت وزش باد بطور غالب جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت، از فردا غالبا جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰، گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مستانه افزود: ارتفاع موج دریا: امروز ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر از امشب ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۲:۱۵ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۱۰:۱۰ ، مد دوم ساعت ۱۵:۰۰ و جزردوم ساعت ۱۹:۱۰ خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.