معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مرزنشینان هم‌استانی از مزیت‌های متنوع تعاونی مرزنشینی بهره‌مند شدند.

باستین اظهار کرد: شمار مشمولان استفاده از مزایای تعاونی‌های مرزنشینان استان بوشهر تا سال گذشته ۴۰۰ هزار نفر بود که با پیگیری انجام شده و مصوبات در سطح ملی به ویژه سازمان توسعه تجارت و وزارت صمت تعداد اعضای تعاونی مرزنشینان استان بوشهر با افزایش سه برابری به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی بیان کرد: در طرح تعاونی مرزنشینی واردات کالاهای اساسی و مواد غذایی از طریق تعاونی‌های مرزنشینان مشمول بخشودگی عوارض گمرکی به‌صورت کامل است و سایر کالاها مانند لوازم خانگی با پرداخت ۵۰ درصد عوارض سود بازرگانی ترخیص می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تصریح کرد: مصرف مستقیم کالاهای وارداتی تعاونی مرزنشینان بر اساس اعلام نیازها از سوی اصناف و اعضای تعاونی‌ها با اولویت در اختیار مردم استان بوشهر قرار می‌گیرد.

باستین ادامه داد: سایر کالاها به‌منظور حداکثرسازی سود تعاونی‌ها و استفاده در راستای افزایش واردات کالاها، می‌تواند با پرداخت کامل سود و عوارض دولتی آن به خارج از استان بوشهر منتقل و عرضه شود.

وی افزود: همچنین مصوب شده برای رفع آسیب‌ها و مشکلات حوزه تعاونی مرزنشینان، کمیته کارشناسی تشکیل و نسبت به ارائه پیشنهادات بهبود عملکرد این تعاونی‌ها اقدام شود.

وی ادامه داد: عضوگیری افراد جدید در تعاونی مرزنشینان استان بوشهر و برگزاری انتخابات تعاونی مرزنشینان و مجمع عمومی جدید و جذب افراد خبره و توانمند از دیگر مصوبه‌های امروز نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان بوشهر است.

برچسب ها: مرزنشینان ، تعاونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.