رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سیاست ترامپ مقابله با کل دنیا است گفت: برای دیوارکشی میان آمریکا و مکزیک باید نزدیک به سه هزار میلیارد دلار هزینه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) خیابان شاه‌ ابراهیم برگزار شد با بیان اینکه ترامپ به دنبال مقابله با همه دنیاست، گفت: او دیوارکشی میان آمریکا و مکزیک را مطرح کرده که برای این دیوار باید نزدیک به سه هزار میلیارد دلار هزینه شود در حالی که حجم تجارت بین این دو کشور 500 تا 600 میلیارد دلار است.

وی با بیان اینکه دهه فجر عید ملت ایران است، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب، آمریکا و انگلیس با حضور 60 هزار مستشار در عرصه‌های مختلف بر ایران مدیریت می‌کردند اما به برکت اراده ملت توانستیم مقابل دشمنان ایستادگی کنیم و به پیروزی برسیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدرت‌نمایی نیروهای نظامی ایران در منطقه خلیج فارس تصریح کرد: انقلاب اسلامی از یک نهال به یک درخت توانمند تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها بمب‌های 10 تنی خود را برای شکست لبنان به رژیم صهیونیستی تحویل دادند، اضافه کرد: جریان جنگ 33 روزه بر اساس محاسبات نظامی قابل بررسی نیست همانطور که در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز باز پس‌گیری خرمشهر امکان‌پذیر نیست اما با عنایت خداوند متعال تحقق یافت.

بروجردی با اشاره به اینکه ایران اسلامی به دنبال سرکوب عناصر تروریست در کشورهای دیگر است، مطرح کرد: ایران در میان 57 کشور اسلامی تنها ملتی است که به دستورات ائمه اطهار(ع) عمل کرده و نظام ولایت فقیه را به عنوان یک مکتب الهی برپا کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تلاش نظام اسلامی برای مقابله با تکفیری‌ها اشاره کرد و ادامه داد: از بین بردن افرادی که به دنبال بدنامی اسلام هستند وظیفه مسلمانان و اصل قانونی اساسی نظام اسلامی بوده که مورد تاکید پیامبر و ائمه اطهار(ع) قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در عرصه‌های مختلف برای تضعیف نظام اسلامی گام بر می‌دارد، عنوان کرد: تهاجم و شبیخون فرهنگی یعنی اینکه ما غافل هستیم و دشمنان از این غفلت استفاده می‌کنند و به راحتی باورها و عقاید را هدف گرفته‌اند.

بروجردی با بیان اینکه دشمن در حوزه فرهنگی از ظرفیت‌های مختلف خود استفاده کرده است، تصریح کرد: فضای مجازی تیغ دو لبه است که باید سربازان نظام اسلامی در این حوزه فعالیت‌های گسترده‌ای داشته باشند.

وی رفع مشکلات نظام بانکی را نیازمند یک تفکر اساسی دانست و گفت: باید در عمل رنگ و بوی اسلامی را وارد نظام بانکی کنیم چرا که این نظام ملت را بیچاره می‌کند و مشکلات بسیاری را در عرصه‌های مختلف برای مردم به دنبال دارد

بروجردی با اشاره به اینکه دشمن در حوزه اقتصادی عملکرد گسترده‌ای داشته است، اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی راهکار اصلی پیروزی نظام اسلامی در حوزه جنگ اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌ای اجازه نمی‌دادند از نفت به عنوان یک سرمایه ملی استفاده کنیم اما اکنون به میزان قبل از تحریم یعنی دو میلیارد و 400 میلیون بشکه نفت به فروش می‌رسانیم هر چند دشمن به صورت مستمر به دنبال طراحی است تا دستاوردهای نظام اسلامی را تضعیف کند.

بروجردی از اهمیت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در جامعه اسلامی یاد کرد و افزود: ملتی که در جنگ نظامی مقابل همه قدرت‌های دنیا به پیروزی رسید، در جنگ اقتصادی نیز به پیروزی می‌رسد اما باید قواعد بازی را رعایت کرده و با فسادهایی که به برخی از دستگاه‌ها تحمیل شده مبارزه شود.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار