نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با بیان این که کشور در دو دهه اخیر پیشرفت های استثنایی به‌دست آورده است،گفت:ایران قدرت بزرگ منطقه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در مراسم گرامیداشت سالروز سی و هشتمین پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد ابوالفضل امام‌زاده ابراهیم برگزار شد،ضمن عرض تبریک ایام مبارک دهه فجر اظهار داشت:آنچه امام راحل (ره) را متمایز کرده شناخت راه و ایستادگی در راه است و اینکه می‌بینیم امام (ره) در وصیت‌نامه خود می‌نویسد با دلی آرام، روحی شاد و ضمیری امیدوار از خدمت خواهران و برادران مرخص می‌شوم، نتیجه استقامت و ایستادگی درراه است.

نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی در یکی دو دهه اخیر پیشرفت های های استثنایی به‌دست آورده است، تصریح کرد: دشمنان، ‌ایران را در اوایل آسیب‌پذیر می‌دانستند، اما امروز نظام جمهوری اسلامی یک قدرت بزرگ در کنار کشورهایی که سابقه چند صدساله در قدرت را دارند، ایستاده، که این قدرت در کنار استقامت به‌وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در طول چهار دهه  عمر خود با تهدیدهای فراوانی روبه‌رو بوده است، خاطرنشان کرد: پرچم انقلاب اسلامی همان پرچمی است، که امام (ره) در سال 42 و 57 برافراشته بود. ایستادگی در برابر استکبار و قدرت‌های بزرگ در مسیر پاسداری از عزت و استقلال، همان شعار جمهوری اسلامی ایران بوده که امام (ره) در سال 57 بیان کردند، ازاین‌رو امروز برای معرفی انقلاب اسلامی همین سخنان امام(ره) را می‌گوییم و این در واقع بیانگر هویت انقلاب است.

عضو هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه با بیان نمونه‌هایی از قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد: تا پایان دهه 70 یک قدرت بازدارنده نبودیم اما امروز با همه قوا امنیت کشور را تأمین کرده‌ایم.

ابوترابی‌‌فرد تصریح کرد: درگذشته یک جریان قدرتمند علمی را در کشور دارا نبودیم یعنی با 180 هزار دانشجو که عموماً در مقطع کارشناسی و عده اندکی هم در مقطع ارشد بودند، نمی‌توانستیم یک جریان علمی قدرتمندی را دارا باشیم اما امروز یک کاروان عظیم در این عرصه را دارا هستیم.

وی بیان کرد: امروز در رشته‌های گوناگون از جمله پزشکی، علوم هسته‌ای، نانو و هوافضا دارای مقام هستیم، همچنین در مقام علمی جزو 16 کشور برتر دنیا هستم که به‌سرعت جزو 10 کشور برتر خواهیم شد، این دستاورد، آرمان‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری است.

نایب رئیس‌ سابق مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه باید در عرصه اقتصاد مقاومتی هم قوی عمل کنیم، عنوان کرد: با منابع عظیم طبیعی و منابع انسانی که در کشور وجود دارد باید در عرصه اقتصاد حرف اول را در دنیا بزنیم ازاین‌رو باید به‌سرعت جزو سه کشور اول آسیا قرار بگیریم و نقشه راه هم باید اقتصاد مقاومتی باشد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار