افزایش فعالیت‌های حفاری آمریکا باعث شد بهای نفت سیری نزولی را طی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، به دنبال افزایش سکوهای حفاری آمریکا، بهای نفت روز جمعه با کاهش همراه بود. این فعالیت های حفاری باعث شد تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش سطح تولید و مقابله با اشباع کنونی بازار طلای سیاه بی‌فایده باشد.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 61 سنت کاهش (معادل 1.1 درصد) به 53 دلار و 17 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت نیز با 75 سنت کاهش (معادل 1.3 درصد)، 55 دلار و 49 سنت در هر بشکه معامله شد.

شرکت نفت و گاز آمریکایی "بیکر هیوز" گزارش داد شرکت های آمریکایی در این هفته 15 سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزوده و تعداد کل آنها را به 566 سکو رسانده اند. در حال حاضر تعداد سکوهای حفاری آمریکا در مقایسه با همین روز در سال 2016، 68 عدد بیشتر است.

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای غیرعضو این سازمان از جمله روسیه پیشتر توافق کردند از اول ژانویه سال جاری میلادی سطح تولید نفت خود را روزانه 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند. وزرای انرژی هم اعلام کرده اند که تاکنون 1.5 میلیون بشکه نفت در روز از سطح تولید بازار کاسته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار