ساری؛

راه اندازی پایگاه معرفی نامزدی ثبت جهانی قله دماوند

پایگاه معرفی نامزدی ثبت جهانی قله دماوند در رینه آمل راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور عصر دیروز در همایش صعود مسئولانه به قله دماوند در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با بیان اینکه می توان پادگان شهر رینه لاریجان را تبدیل به پایگاه معرفی نامزدی ثبت جهانی قله دماوند کرد، گفت: این موضوع در سطح ملی هماهنگی صورت گرفت و قرار است در مازندران عملیاتی شود.

وی افزود: برخی از افراد کوهنورد نمی دانند در کوه باید چه کاری انجام و ضرورت دارد برنامه مدیریتی برای این قضیه نوشته شود.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از ۲۱ اثر جهانی ثبت شده در ایران خبر داد و گفت: نیاز است ضوابط و برنامه مدیریتی برای ثبت قله دماوند انجام شود و در دهه فجر این کار آغاز که مقداری از اطلاعات جمع شده است.

طالبیان با اشاره به اینکه برای حفظ طبیعت می توانید از افراد باتجربه استفاده کنید، افزود : هر دستگاهی در حوزه قله دماوند باید وظایف خود را بدرستی بداند تا در راستای انجام آن کوشا و اقدامات لازم و شایسته را صورت دهد.

احمد منفرد فرماندار ویژه آمل گفت: قله دماوند از اهمیت بسیاری برخوردار است و یک پدیده در بخش گردشگری است که باید بهره برداری خوبی از آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اگر قرار است هرکاری در پای قله دماوند صورت گیرد باید اصولی باشد تا صدمه ای به آن وارد نشود افزود: متاسفانه وجود دستگاههای سنگ شکن و ماشین آلات راهسازی سبب عدم ثبت جهانی این قله شده است.

فرماندار ویژه آمل گفت: قله دماوند در حوزه استحفاظی شهرستان آمل قرار دارد که مسئولیت کوهنوری و استفاده از این قله برعهده ورزش و جوانان استان و هیئت کوهنوری شهرستان آمل قرار گیرد تا با ایجاد یک نظام نامه هماهنگ نسبت به حفظ و نگه داری این قله اهتمام ویژه ای شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.