80 مقاله به کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران ارسال شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در بابلسر، با بیان اینکه معماری ما باید به ارامش دعوت کند، گفت: 80 مقاله به این کنگره ارسال شد و مقالات برتر بعد از داوری در قالب کتاب منتشر شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه معماری دچار فراموشی فرهنگی شدیم، افزود: معماری امروز شهرها و روستاها مانند گذشته منتقل کننده آرامش و نشاط فرهنگی نیست.

بزرگ نیا گفت: کنگره تاریخ معماری و شهرسازی مازندران تلنگری است برای جامعه امروز مازندران تا هویت بومی و تاریخی خود را در معماری بازیابد.

نبیان معاون عمرانی استاندار مارندران نیز در این کنگره گفت: ساختمانهای بی هویت در مازندران بدون زیبایی و طروات گذشته ساخته شده که معضل بصری استان محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه گردشگران خارجی گذشته مازندران را دنبال می کنند، افزود: 300 هزار گردشگر خارجی امسال تاکنون به استان سفر کردند.

نبیان گفت: آنچه برای گردشگران جذاب است هویت بومی و معماری استان است.

معاون عمرانی استاندار مارندران افزود: معماری ایرانی و اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد و بوم گردی نیز در روستاها در حال رونق است.

نبیان گفت: با توجه به وجود 3 هزارو 200 روستا در مازندران، حفظ زیبایی های سنتی و طبیعی مورد استقبال مردم قرار می گیرد.

در این کنگره دو روزه در قالب کارگاه های تخصصی معماری، تاریخ و میراث فرهنگی ناملموس مازندران مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار