فرمانده انتظامی شهرستان آمل از شناسايی و دستگيری اعضای باند قاچاق اشيای عتيقه و کشف گنجينه‌هایی با قدمت سه هزار سال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ولی الله گنجيان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: در پی حفاری های غير مجاز در يکی از مناطق شمالی و اطلاع از فعاليت چند نفر در زمينه فروش و قاچاق اشياء عتيقه، دستگيری متهمان در دستور کار پليس امنيت عمومی اين فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ گنجيان ادامه داد: پس از تحقيقات گسترده سرانجام متهمان شناسايی و تلاش در جهت دستگيری آنان و کشف سرمايه های ملی شروع شد.

وی افزود: پس از شناسايی مخفيگاه متهمان ، با هماهنگی مقام قضائی سه متهم که در حفاری غيرمجاز تپه های باستانی ، فروش و قاچاق اشياء قيمتی اقدام می کردند، دستگير و  58 قطعه انواع عتيقه شامل ظروف فلزی و سفالی، زيورآلات مفرغی ، نقره ای و خنجر کشف و از خروج آن به بيرون مرزها جلوگيری شد.

سرهنگ گنجيان تصريح کرد: کارشناسان ميراث فرهنگی اصالت و قدمت اشیای کشف شده را تائید کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل در پايان با بيان اينکه تحقيقات پليس با تشکيل پرونده قضايی ادامه دارد، اظهار داشت: اشیای تاریخی نشانه تمدن و فرهنگ ايرانی و ميراث پيشينيان است و برای محافظت از اين سرمايه ملی، تعامل مردم با نيروی انتظامی ضروری است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.