ساری،

آرامش پزشک طبیعت در زمستان مازندران

مازندران به لحاظ بهره مندی از چشمه های آب گرم و معدنی شرایط ممتازی را در زمینه جذب گردشگر دارا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران چشمه های طبیعی آبگرم یکی از زیباترین و دلرباترین جلوه های طبیعی مازندران است که مقصدی خاطره انگیز برای گردشگران و مازندرانی ها رقم می زنند.

این مناطق هرچند همه ساله تعدادی گردشگر و مسافر را به خود جذب می‌كند اما این جاذبه یکی از ناشناخته‌های مازندران است.

مازندران با توجه به موقعيت خاص اقليمی و جغرافيايی خود و با شاخصه های طبيعی متمايز در ميان استانهای كشور از جمله آب و هوای بسيار مطبوع در فصل بهار و تابستان، داشتن آبهای معدنی گرم و سرد، طبيعت بكر و دیدنی و محيطی آرام از نظر فرهنگی و اجتماعی به عنوان يكی از استانهای منحصر به فرد در گردشگری سلامت محسوب می شود.

آبهای معدنی مازندران در بخش لاريجان شهرستان های آمل، رامسر، منطقه ييلاقی لاويج شهرستان نور، تنكابن، بابل، سوادكوه، نكا و ساری واقع شده اند و چشمه های آب معدنی دیگری نیز در استان شناسایی شدند.

در حال حاضر، امكانات اقامتی این چشمه ها پاسخگوی نيازهای گردشگران نیست در حالی که آب های معدنی از نظر گردشگری و پزشکی همواره مورد توجه قرار گرفته است.

منابع آبهای معدنی هر کشور می تواند منبع درآمد مهمی به ویژه از نظر جلب جهانگردان باشد.

آبهای گرم مازندران می تواند به رونق صنعت توریسم در استان منجر شود البته در صورتی که امکانات جانبی جذب گردشگردر این مناطق فراهم شود.

گردشگران، طبیعت دوستان و بیماران دردهای مفصلی، روماتیسم و افراد دارای عارضه های پوستی همواره با آگاهی و اطلاع از خواص درمانی و دارویی مواد معدنی، این چشمه ها را به عنوان پزشک طبیعت، بهترین مکان برای درمان خود معرفی می کنند.

چشمه های آبگرم مازندران با خاصیت درمانی و تفریحی می تواند حلقه اتصال چرخه گردشگری، جاذبه های طبیعی و تاریخی و مذهبی باشد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.