طرح "کتاب، میهمان مهربان" را در راستای ایجاد و تجهیز کتابخانه های سیار و ترویج فرهنگ کتابخوانی در این مناطق برای دانش آموزان شهرستان های محروم اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ در این طرح هر بسته محتوی 100 الی 150 جلد کتاب با موضوعات گوناگون به مدت یک ماه در یک مکان عمومی در روستا (مثل مدرسه، مسجد، مرکز بهداشت یا دهیاری) مستقر می شود و ساکنان روستا می توانند با مراجعه به محل، کتاب های مورد علاقه خود را امانت بگیرند و بخوانند.
یک نیروی داوطلب در هر روستا مسئولیت مدیریت این کتابخانه کوچک را بر عهده خواهد داشت. صندوقچه کتاب روستا به صورت ماهانه تعویض می شود و کتاب های جدیدی در اختیار ساکنان روستا قرار خواهد گرفت
.

با وجود اینکه اصحاب فرهنگ و علاقمندان به ترویج فرهنگ کتابخوانی در حال تلاش برای افزایش سرانه مطالعه در کشور هستند، اما هنوز کودکان و نوجوانان بسیاری در روستاها و مناطق محروم کشور به دلیل دور بودن از مراکز فرهنگی به کتاب دسترسی ندارند.

طرح های اثرگذار زیادی در زمینه ایجاد و تجهیز کتابخانه برای دانش آموزان شهرستان های محروم برخی استان های کشور از جمله استان زنجان اجرا شده است.

اما در بعضی از روستاها به دلیل جمعیت کم و پراکندگی آنها و نیز فاصله های زیاد با شهرها، ایجاد کتابخانه های ثابت راه حل مناسبی نیست و نمی تواند جوابگوی نیاز ساکنان این روستاها باشد. و این طرح برای حل این مشکل و به صورت گردشی و دوره ای برگزار می شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.