مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 172 نفر از مردم شهرستان های دلگان و کنارک واقع در جنوب استان که گرفتار سیلاب شده بودند اسکان داده شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسول راشکی با بیان اینکه بارندگی های شدید سه روز گذشته در جنوب سیستان و بلوچستان سبب جاری شدن سیلاب شد اظهار داشت: نیروهای امدادی هلال احمر در این مدت 33 خانوار شامل 172 نفر را در 10 روستای شهرستان دلگان و بخش هایی از شهرستان کنارک در چادر اسکان اضطراری دادند.

وی ادامه داد: 26 باب چادر، 192 قوطی کنسرو، 9 شعله والور، 24 تخته موکت، 80 تخته پتو و400 کیلوگرم برنج از جمله کالاهای توزیع شده در میان مردم گرفتار سیلاب استان بوده است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: 51 نیروی امدادی در قالب 13 گروه با هفت خودرو در این حوادث به آسیب دیدگان امدادرسانی کردند.

راشکی گفت: نیروهای هلال احمر با توجه به ادامه بارندگی ها در حالت آماده باش کامل بسر می برند.

وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با تمام توان آماده ارائه خدمات مورد نیاز به مسافران و آسیب دیدگان حوادث و سوانح احتمالی است.

به گزارش هواشناسی سیستان و بلوچستان، تا اواخر وقت امروز یکشنبه رگبارهای متوسط و به نسبت سنگین باران و گاهی رعد و برق در جنوب غرب و ارتفاعات مرکزی استان رخ می دهد و همچنان شرایط برای آبگرفتگی معابر و جاری شدن موقتی سیلاب وجود دارد و روز دوشنبه در برخی نقاط نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان وزش باد از سمت جنوب غرب شدید است.

با تقویت جریانات مرطوب جنوبی روزهای دوشنبه و سه شنبه در جنوب، سواحل و برخی نقاط مرکزی استان بارش های سنگین و همراه با رعد و برق و تندباد شدید پیش بینی می شود.

در این مدت شدت بارش ها برای شهرستان های کنارک، چابهار، نیکشهر، فنوج، ایرانشهر، بزمان، دلگان و خاش، قصرقند، سرباز، مهرستان، سیب و سوران و سراوان است و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی رخ خواهد داد.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
هاجرعبدالهی
۰۲:۲۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
خوشبحالتون من خونه نیستم داره بارون میباره نگا دانشگاه آدمو از چ چیزایی محروم میکنه