یکصد هزار واحد روستایی استان در برابر حوادث طبیعی بیمه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی با اشاره به سکونت 45 درصد جمعیت استان در روستاها و آسیب پذیری بناهای روستایی گفت: استانداری خراسان شمالی در یک طرح ابتکاری و برای نخستین بار در کشور، بیمه منازل و اماکن روستایی در برابر حوادث را با اعتبارات دولتی اجرایی کرد.

عبدالله قدرتی افزود: از بهمن ماه 94 تاکنون 100هزار واحد با پرداخت هزینه ای معادل 10 تا 11هزار تومان برای هر واحد، در برابر آتش سوزی، سیل، زلزله، صاعقه و انفجار بیمه شدند.

وی سقف پوشش بیمه ای هر یک از این واحدها را 20میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این طرح که با مشارکت کنسرسیومی از بیمه های ایران، البرز و دی اجرایی شد، مورد استقبال دیگر استان ها هم قرار گرفت؛ به طوری که از پارسال تاکنون طرح مشابهی در استان های خراسان جنوبی، گلستان، قزوین و کرمانشاه به اجرا در آمد.

قدرتی گفت: همچنین برای پیشگیری از خسارات حوادث،  53 هزار واحد روستایی استان هم با تسهیلات دریافتی مقاوم سازی شد. استان خراسان شمالی جزء پنج استان اول در معرض وقوع بلایای طبیعی و حوادث غیرمنتظره است.

 خراسان شمالی 835 پارچه آبادی دارد که در 686 روستای آن با بیش از 20 خانوار جمعیت، دهیاری دایر است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.