مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته در حدود ۵۰ درصد روستاهای شهرستان بیله‌سوار تا پایان امسال از تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهروز رزمی در نشستی با مسئولان بیله‌سوار مغان اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته در حدود 50 درصد روستاهای شهرستان بیله‌سوار تا پایان امسال از تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت بهره‌مند خواهند شد و ‌هم‌اکنون تمامی تمهیدات لازم در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: شهرستان بیله‌سوار مغان به عنوان پایانه فیبر نوری و درگاه بین‌المللی استان اردبیل انتخاب شده و به همین منظور اقدامات مربوط به ساخت یک ساختمان در این شهرستان انجام شده که با پیشرفت 85 درصدی ادامه دارد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به مرحله تکمیل و راه‌اندازی برسد تا بتوانیم از این ساختمان در راستای رسیدن به توسعه و پیشرفت این منطقه استفاده کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: بهره‌برداری از این ساختمان سبب اتصال شهرستان بیله‌سوار به شبکه زیرساخت کشور و جمهوری آذربایجان خواهد شد که این موضوع به طور حتم می‌تواند تحول بزرگی در شهرستان بیله‌سوار ایجاد کند و زمینه‌های رشد اقتصادی کشور را با تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی فراهم سازد.

رزمی بیان کرد:‌ بیشتر روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان بیله‌سوار دارای تلفن ثابت هستند و 183 روستای این شهرستان نیز از تلفن همراه روستایی استفاده می‌کنند که اقدامات لازم برای برخورداری از اینترنت و تلفن ثابت در 50 درصد روستاهای این شهرستان انجام شده و استفاده از خدمات اینترنتی و ارتباطی برای این روستائیان مهیا شده است.

وی تصریح کرد:‌ در 3 ماهه نخست سال آینده و با پیش‌بینی‌های انجام یافته 143 روستای این شهرستان از اینترنت پرسرعت برخوردار خواهند شد که تمهیدات لازم برای اجرای این عملیات انجام شده است که پس از اجرای قطعی این عملیات در این شهرستان 50 درصد روستاها از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود:‌ 12 دفتر فعال پست بانک در بیله‌سوار ارائه خدمات می‌کنند و تشکیل 6 دفتر پست بانک نیز در روستاهای این شهرستان در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با استفاده از این دفاتر بتوانیم خدمات مناسبی را برای همشهریان بیله‌سواری ارائه دهیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.