مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان اردبیل گفت: طول شبکه فیبرنوری این استان در سال جاری نسبت به سه سال قبل سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهروز رزمی افزود: طول شبکه فیبر نوری استان اردبیل در سال 92 ، 478 کیلومتر بود که این میزان امسال به یکهزارو430 کیلومتر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه صددرصد مناطق شهری استان از تلفن ثابت برخوردار هستند و روستاهای بالای 20 خانوار نیز تلفن ثابت دارند، افزود: نیاز مکانها و شهرک های جدید الاحداث به تلفن ثابت نیز احصاء شده و نسبت به برخورداری آنها اقدام می شود.

مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان اردبیل در خصوص افزایش قابل توجه هزینه واگذاری تلفن ثابت گفت: در حال حاضر مدیریت مخابرات اردبیل یک شرکت خصوصی محسوب می‌شود که نرخ واگذاری را بر اساس درآمد و هزینه خود تنظیم می‌کند.

رزمی اظهار کرد: 95 درصد جمعیت استان در مناطق شهری و 75 درصد جمعیت استان در مناطق روستایی تحت پوشش تلفن سیار اعم از همراه اول، ایرانسل و رایتل هستند.

وی افزود: این پوشش شامل 93 درصد همراه اول، 81 درصد ایرانسل و 1.5 درصد رایتل است که به لحاظ ضریب نفوذ همراه اول 52 درصد، ایرانسل 20 درصد و رایتل یک درصد می باشد.

مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان اردبیل بیان کرد: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در مناطق شهری 33 درصد و در مناطق روستایی 13 درصد است و هم اکنون 188 روستا در استان از اینترنت پرسرعت برخوردارند که تا پایان سال روستاهای برخوردار از اینترنت پرسرعت به 934 روستا خواهد رسید.

رزمی گفت: از نظر استفاده از ظرفیت اینترنت استان اردبیل سه سال قبل رتبه 21 کشور را داشت که هم اکنون این رتبه به 18 رسیده و تلاش می شود تا آخر سال وضعیت استان در این رابطه بهبود یابد.

انتهای پیام/ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.