مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان اردبیل از افزایش طول شبکه فیبر نوری در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، کاظم صفری در جلسه پرسشو پاسخ مدیران با اصحاب رسانه که در نگارخانه ختایی مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: تا سال 92 طول شبکه فیبر نوری در استان اردبیل 478 کیلومتر بود که این رقم به هزار و 430 کیلومتر در سال جاری رسیده است.

وی گفت: 5 ایستگاه سرکوهی و 2 مرکز ام‌سی در استانراه‌اندازی شدهاست و 3 درگاه فیبر نوری که یکی از آنها درگاه بین‌المللی شمال استان از طریق کشور آذربایجان در استان به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان اردبیل افزود: اداره کل ارتباطات زیرساخت کاملا مجموعه‌ای کاملا نوپا است که با هدف ارتقای سطح کیفیت و امکانات در حوزه ارتباطات تشکیل شده است و در مدت زمان کمی که تشکیل شده اقدامات زیادی در سطح استان اردبیل انجام شده است.

کاظمی یادآور شد: تمامی شرکت‌های مخابرات و اپراتورها از امکانات زیرساختی دراین حوزه استفاده می‌کنند و تقاضای مشترکان حوزه‌های مختلف در این زمینه چندین برابر شده است.

وی بیان کرد: امکانات ارائه شده در حوزه دیتا در سال‌های گذشته کمتر از 2 گیگابیت بر ثانیه بود که این میزان به بیش از 15 گیگابیت در ثانیه رسیده است و این نشانگر فضا و ظرفیت بالای زیرساخت‌های ارتباطات در این حوزه است.

وی با بیان اینکه نوسازی و بهسازی ساختمان‌ها و مجتمع‌های ارتباطی از اولویت‌های این اداره کل است ادامه داد این مجموعه با برگزاری حدود 3 هزار نفر ساعت دوره‌های تخصصی برای افراد علاقمند در این حوزه و آموزش موارد لازم به آنها سعی بر یادگیری عموم مردم از امکانات و تکنولوژی‌های روز در این حوزه دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار