مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: بابرنامه ریزی های انجام شده ایجاد اشتغال در حوزه ICT گسترش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، بهروز رزمی در جلسه هم‌اندیشی مسؤولان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات افزود: باگسترش حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات درمناطق بیشتری از استان شاهد ارائه خدمات بیشتری به مردم و افزایش اشتغال خواهیم بود.

وی در خصوص وضعیت پوشش تلفن ثابت در استان افزود: ۱۰۰ درصد از مناطق شهری استان تحت پوشش تلفن ثابت بوده و همچنین تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان برخوردار از تلفن ثابت است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی را ۱۳ درصد اعلام کرد و گفت: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌های لازم بیشتر مناطق استان از خدمات اینترنت پرسرعت برخوردار می شوند.

رزمی با بیان اینکه تاپایان سال شهرستان کوثر از نسل 3اینترنت بهره مند خواهد شد افزود: در فازدوم طرح توسعه اینترنت نیز پوشش ۵۰۰ روستای دیگر را در اولویت قراردارد که 30 روستای آن مربوط به شهرستان کوثر است.

وی همچنین با اشاره به نگرانی برخی اهالی در خصوص مضرات دکل های مخابراتی گفت: تاکنون هیچ مرجع علمی خطرات دکل‌های مخابراتی را اثبات نکرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل همچنین درخصوص جانمایی دکل های مخابراتی نیز گفت: برای جانمایی یک دکل موافقت مالک و مجوز شهرداری لازم است و با وجود آن طبق قانون مشکلی نخواهد داشت.

وی در ادامه از نشست اشتغال و ایجاد کسب و کار در حوزه آی.سی.تی در بهمن ماه در این شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.