معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از صرفه‌جویی 14 تا 15 میلیون مترمکعبی منابع آب زیرزمینی خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از صرفه‌جویی 14 تا 15 میلیون مترمکعبی منابع آب زیرزمینی استان در 9 ماهه امسال خبر داد که با انسداد حدود 500 حلقه چاه صورت گرفته است.

محمودرضا شهلایی از انسداد 500 حلقه چاه غیرمجاز استان طی 9 ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: انسداد این چاه‌ها باعث شده در منابع آب زیرزمینی استان صرفه‌جویی حدود 14 تا 15 میلیون مترمکعبی داشته باشیم.

وی با یادآوری اینکه برای امسال انسداد هزار حلقه چاه در استان هدف گذاری شده است، خاطرنشان کرد: در این مدت 50 درصد هدف گذاری محقق شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: انسداد 500 حلقه چاه در شرایطی صورت گرفته که برای انسداد آنها هیچ پولی به ما داده نشده است.

شهلایی معتقد است، در صورتی که اعتبار مورد نیاز برای انسداد چاه‌های غیرمجاز استان تامین شود، می‌توان تا پایان سال مالی جاری تمام هزار حلقه چاه غیرمجاز را مسدود کرد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه دیگر ما این است که در صورت تامین اعتبار، 238 حلقه چاه استان نیز مجهز به کنتور حجمی شود که با کنتورهای هوشمند گذشته کمی متفاوت است و میزان آب مصرفی با کمک این کنتور به دقت کنترل می‌شود.

به گفته این مسئول، پیمانکار این طرح نیز انتخاب شده و فقط تامین اعتبار آن باقی مانده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه افزود: همچنین در 9 ماهه امسال از حدود پنج هزار حلقه چاه استان نیز بازدید داشته‌ایم.

شهلایی با اشاره به وجود حدود 12 هزار حلقه چاه مجاز در استان کرمانشاه، اظهار کرد: از این تعداد 10 هزار حلقه در بخش کشاورزی و دو هزار حلقه در بخش خانگی و صنعت است.

وی گفت: پیش‌بینی ما از وجود چاه‌های غیرمجاز نیز حدود 5500 حلقه است.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، حلقه ، چاه ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.