مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بالا رفتن سن ازدواج را یکی از چالش‌های اصلی کشور در شرایط کنونی عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ سلیمان محبی با بیان اینکه دلیل اصلی بالا رفتن سن ازدواج در دختران گرایش آنها به سمت تحصیل و اشتغال است افزود:سال‌های ادامه تحصیل پسرها و بعد سربازی رفتن و وقفه بین پایان سربازی و پیدا کردن یک شغل مناسب را هم دلایل بالا رفتن سن ازدواج در پسرها عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در ادامه تعارض بین واقعیت‌های جامعه با آنچه که از جوانان انتظار می‌رود را موضوع دیگری دانست که سبب بالا رفتن سن ازدواج شده و تصریح کرد: آنچه در صدا و سیما و رسانه‌ها به عنوان زندگی آرمانی به تصویر کشیده می‌شود و تضاد آن با واقعیت‌های جامعه، فرار جوانان از ازدواج را در پی داشته و تصمیم گیری برای ازدواج را برای آنان سخت کرده است.

وی در ادامه افزایش آمار ازدواج و کاهش آمار طلاق را در گروی شکل‌گیری ازدواج‌های درست گذاشت و خاطرنشان کرد: اگر ازدواج‌ها بر اساس معیارهای درست شکل بگیرند، کمتر به طلاق کشیده خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه سپس ازدواج را به شدت تحت تاثیر مسائل اقتصادی دانست و افزود: اقتصاد بر همه چیز و حتی بر دینداری افراد نیز اثرگذار است، لذا انتظار ازدواج کردن از آدم بیکار انتظار درستی نیست.

محبی با تاکید بر تغییر فرهنگ جامعه در مورد سن ازدواج گفت: در جامعه کنونی تصور ازدواج برای دختران 16 و 17 ساله اندکی سخت شده است، چراکه جامعه ازدواج در سنین پایین را حتی ظلم به دخترخانم‌ها می‌انگارد و گاه حتی به این موضوع نگاه غضب آلودهم دارد.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، ازدواج ، شدت ، مسائل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.