مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: امروز یکی از دغدغه‌های مهم دنیا پیشگیری و مراقبت از نوجوانان و جوانان به عنوان آینده سازان فردا در برابر آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سلیمان محبی اظهار کرد: جوامع مختلف برای مقابله و پیشگیری در برابر آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی می کنند تا بتوانند آسیبهای اجتماعی را تا حدودی مهار کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر میزان این آسیبهای اجتماعی از حدی فراتر برود تبدیل به مسئله و مشکل اجتماعی خواهد شد،  ادامه داد: وجود آسیبهای اجتماعی و به روز شدن آنها، وجود نظام‌های مراقبت اجتماعی را ضروری کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به  رشد روزافزون استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی داشت و با اشاره به سهل شدن ارتباطات گفت: اگر امروز اتفاقی در یک گوشه از دنیا بیافتد، در سریع‌ترین زمان ممکن در دورترین نقاط دنیا مخابره می‌شود و این در حالیست که بر این اطلاعات و اخبار و صحت و سقم آنها نظارت هم نمی‌شود.

محبی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان استفاده درست از ابزارهای ارتباط جمعی را بلد نیستند و باید آموزش لازم در این خصوص را دریافت کنند، ادامه داد: اگر کودکان و نوجوانان را برای استفاده درست از این ابزارها تربیت نکنیم، چه بسا آسیب‌های اجتماعی زیادی در فضای مجازی بتواند آنها را تهدید کند.

محبی با تاکید بر اینکه پیشرفت تکنولوژی ضمن اینکه می تواند برای بشر سودمند باشد، آسیب‌های جدیدی را نیز با خود به همراه خواهد آورد، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی در کنار پیشرفت‌ها خود را به روز کرده و متناسب با پیشرفت‌ها تغییر شکل می دهند.

وی تاکید کرد: امروز کشورهای پیشرفته‌ای که خودشان سازندگان تلفن همراه هستند، برای کودکان و نوجوانان ممنوعیت استفاده از تلفن همراه دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه افزود: شاید به جرات بتوان گفت اگر امروز خودکشی در بین نسل جوان در حال اتفاق افتادن است، این موضوع با استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بی ارتباط نیست.

وی ادامه داد: در یکی از موارد خودکشی کودکان با خواندن نامه‌ای که آن کودک از خود به جا گذاشته بود، به وضوح می‌شد تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی قرار گرفتن آن کودک و حتی اقدام به خودکشی را در حس کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه کشور ما کشوری است که در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد، گفت: کشورهای همسایه ما در این حوزه فعالیت دارند و به عنوان مثل کشوری مثل افغانسان که بیشترین مواد مخدر دنیا را تولید می کند در همسایگی کشور ما است و همین آسیب هایی را برای ما ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.