کرمانشاه؛

صادرات بیش از 600هزار محصولات کشاورزی استان

در 9 ماهه سال جاری حدود 660 هزار و 475 تن محصولات کشاورزی از استان کرمانشاه صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در 9 ماهه سال جاری حدود 660 هزار و 475 تن محصولات کشاورزی از استان کرمانشاه صادر شده که حدود 660 میلیارد تومان برآورد شده است.

بهمنی پور با اشاره به اینکه صادرات محصولات کشاورزی استان شامل 60 قلم کالای اساسی بوده افزود: این محصولات از مرزهای خسروی، پرویزخان ، سومار، شیخ صله و... صورت گرفته که به اقلیم کردستان و کشور عراق صادر شده است.

بهمنی پور محصولات کشاورزی صادر شده استان را شامل سبزی و سیفی از جمله سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، کاهو، کلم و هسته دارانی همچون هلو، شلیل، زردآلو، گوجه سبز و... و میوه‌هایی همچون سیب درختی، گلابی، زالزالک، انار و توت، پسته، بادام و... برشمرد.

وی دیگر محصولات کشاورزی صادر شده استان را شامل مرکباتی مانند پرتقال، نارنگی، لیمو ترش و... بیان نمود.

بهمنی پور با اشاره به حمایت از صدارکنندگان با ارائه تسهیلات ارزان قیمت تصریح کرد: سود این تسهیلات برای صادرکنندگان استان 11 درصد است.

بهمنی پور با اشاره به اینکه مشوق‌های صادراتی نیز برای صادرکنندگان در نظر گرفته شده اضافه کرد: صادرکنندگان محصولات کشاورزی به ازای صادرات یک کیلو و 500 گرم سیب درختی می‌توانند یک کیلوگرم موز با تعرفه 5 درصدی وارد کنند در صورتی که تعرفه اصلی واردات موز 26درصد می‌باشد.

بهمنی پور گفت: همچنین صادرکنندگان سیب زمینی به ازای صادرات هر کیلوگرم از این محصول 150 تومان مشوق دریافت خواهند کرد.تاکنون طی دو سال حدود 15 میلیارد تومان برای صادرات سیب زمینی مشوق صادراتی به صادرکنندگان پرداخت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه برای صادرات لبنیات و محصولات خشکباری مانند کشمش مشوق پرداخت خواهد شد خاطرنشان کرد: هنوز تامین اعتبار صورت نگرفته و در صورتی که اعتبار اختصاص یابد به صادرکنندگان لبنیات پرداخت خواهد شد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار