مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گفت: 58 عملیات امداد و نجات آتش‌نشانی برای نجات حیوانات در 9 ماه گذشته انجام شده است.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمد رستمی در جمع آتش‌نشانان عضو کمپین حمایت از حیوانات در یاسوج اظهار کرد: آتش‌نشانی وظایف مختلفی بر عهده دارد که برخی فکر می‌کنند تنها وظیفه آتش‌نشانی اطفای آتش است.

وی گفت: وظایف گسترده‌ای داریم که باید این خدمات برای مردم توسط رسانه‌ها فرهنگ‌سازی شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گفت: برای نمونه 58 عملیات امداد و نجات آتش نشانی برای نجات حیوانات در 9 ماه گذشته از سال جاری در این شهر انجام شده است.

 رستمی بیان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد نیروهای واکنش سریع آتش نشانی شهرداری یاسوج در هر عملیات با صرف 10 تا 45 دقیقه توانستند این حیوانات را از خطر مرگ نجات دهند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گفت: گربه، مار، سگ، اسب، جوجه تیغی، آفتاب‌پرست، کبوتر و پرستو از جمله حیواناتی بودند که توسط امدادگران آتش‌نشانی یاسوج نجات یافتند.

وی افزود : این حیوانات پس از نجات تحویل محیط زیست شهرستان شدند.

رستمی تصریح کرد: صید مار در مناطق مسکونی و یا داخل خودرو بیشترین میزان حجم عملیاتی امداد رسانی را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: نجات گربه و سگ در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گفت: وجود گربه در خوابگاه دخترانه، مار در رستوران، موتورسیکلت و خودرو، سگ در مهمانسرای دولتی، کبوتر در ساختمان تجاری، پرستو در ساختمان یک نهاد دولتی و گرفتار شدن اسب در پل فلزی خیابان اصلی شهر به سامانه 125 گزارش شده است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده حیوان در محله‌های شهری موضوع را به آتش‌نشانی اعلام کرده و از آسیب رساندن به آنان خودداری کنند.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.