دولت مالی از پذیرش دو پناهجوی اخراج شده از سوی دولت فرانسه امتناع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، دولت مالی دو پناهجویی را که از کشور فرانسه اخراج شده بودند، در بدو ورود به این کشور در فرودگاه عودت داد. مالی اعلام کرد مالیایی بودن دو پناهجوی اخراج شده در هاله ای از ابهام است و به همین دلیل از پذیرش آنها خودداری کرده است.

این دو پناهجو با جواز عبور اروپایی به مالی فرستاده شده بودند و گذرنامه یا مدرکی همراهشان نبود که ثابت کند آنها شهروند مالی هستند.

دولت مالی اعلام کرد از پذیرش افرادی که صرفا گفته می شود مالیایی هستند، معذور است. مالی همچنین استفاده از جواز عبور برای اخراج پناهجویان را محکوم کرد و آن را خلاف قوانین بین المللی خواند.

مقامات فرانسه هنوز به عودت دادن پناهجویان اخراج شده واکنشی نشان نداده‌اند. پناهجویان مالیایی درصد بالایی از پناهجویان اخراج شده آفریقایی از سوی فرانسه را تشکیل می دهند. 

امتناع این کشور آفریقایی از پذیرش این دو پناهجو در حالی است که دولت مالی به دلیل امضای توافقنامه با اتحادیه اروپا درخصوص بازگرداندن پناهجویان، تحت فشار شدید مردم این کشور قرار گرفته است. مردم معتقدند دولت مالی با دریافت پول از اتحادیه اروپا در قبال ممانعت از مهاجرت مالیایی ها، به مردم خود خیانت کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار