بانک مرکزی آلمان در گزارشی اعلام کرد انتظار می رود اقتصاد این کشور طی دو سال آینده رشد ملموسی داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ طبق پیش بینی های بانک مرکزی آلمان (بوندسبانک)، رشد تولید ناخالص داخلی این کشور برای امسال و سال آینده یک ممیز هشت دهم درصد خواهد بود.

کارشناسان بوندسبانک پیش بینی کرده اند رشد تولید ناخالص داخلی آلمان در سالهای دو هزار و هجده و دو هزار و نوزده به ترتیب یک و ششم دهم درصد و یک و پنج دهم درصد باشد.

در سه ماهه سوم سال دو هزار و شانزده رشد تولید ناخالص داخلی آلمان دو دهم درصد بود اما کارشناسان بوندسبانک با توجه به افزایش میزان تقاضا در بخش صنعت و همچنین استمرار رشد مصرف در کشورشان، انتظار دارند رشد تولید ناخالص داخلی آلمان در سال کنونی و سال آینده افزایش ملموسی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از برلین، بانک مرکزی آلمان در گزارش خود تصریح کرد احیای رشد اقتصادی این کشور از استحکام خوبی برخوردار است. اصلی ترین حامی رشد اقتصاد آلمان تقاضای داخلی بالا، شرایط مناسب بازار کار و افزایش درآمد خانواده هاست.

کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیده اند که اروپا برای حل و فصل مشکلات مالی خود به سرمایه گذاریهای خصوصی و دولتی بیشتر نیاز دارد. حتی آلمان که اولین قدرت اقتصادی اروپا و موتور اقتصاد منطقه یورو محسوب می شود، با کندی رشد اقتصادی روبرو شده است و در این اواخر بسیاری از مسئولان اروپایی از دولت آنگلا مرکل خواسته اند، در بخشهای مختلف بیشتر سرمایه گذاری کند.

آنگلا مرکل خود نیز اذعان کرده است که کشورهای اروپایی باید به یک رشد اقتصادی پایدار دست پیدا کنند و این هدف تنها زمانی محقق خواهد شد که کشورهای منطقه از بودجه های محکمی برخوردار باشند به همین علت همه دولت ها باید به تعهدات و وعده های خود در زمینه بودجه، مهار کسری بودجه و بازپرداخت بدهی های دولتی خود عمل کنند. مرکل اذعان کرد کشورهای اروپایی هنوز به نقطه پایان بحران اقتصادی و مالی نرسیده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار